Alföldi Róbert az afgán helyzetről: most látható, kik azok a menekültek

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 20.

Belpol

"Nehéz lesz tükörbe néznünk" - írja Facebook-oldalán a színész-rendező. 

Az afgán krízisről írt Facebook-bejegyzésében Alföldi Róbert színész-rendező. Mint írja, vacsora közben látta a tévében a repülőkre felkapaszkodni próbáló emberekről és a gyerekeiket szögesdrót felett átadni próbáló nőkről készült képeket, ezek ihlették gondolatait.

"Kedves honfitársaim, mindenféle híreszteléssel ellentétben, ezek a repülőgép után rohanó emberek, ezek a csecsemőiket kerítésen át menekítő anyák a MIGRÁNSOK! Velük ijesztgetnek bennünket évek óta" - írja Alföldi.

"Most látható, bárki vacsora közben megnézheti, hogy honnan és hogyan próbálnak az emberek menekülni. Hogy kik azok a MENEKÜLTEK. Akik közül persze a mi országunk - siettünk gyorsan leszögezni – senkit nem fogad be."

Alföldi azt is kiemeli, hogy az afganisztáni válságot egy "kormány-csinovnyik" arra is felhasználta, hogy a nemzeti konzultáció kitöltésére biztasson. 

"Nagyon szégyellem magamat. Nagyon. Leég a pofámról a bőr. Nehéz lesz tükörbe néznünk. Majd. Egyszer. Mindannyiunknak" - zárja írását Alföldi. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.