Alkotmánybírósághoz fordul az ellenzék a fideszes alapítványok miatt

  • narancs.hu
  • 2021. június 2.

Belpol

Szerintük a közvagyon kiszervezése nem csak aljas tett volt, hanem alkotmányellenes is. 

Az ellenzéki szövetség tagjai szerdán az Alkotmánybíróságtól kérik, hogy semmisítse meg a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló törvényt és  - ahogy közleményükben fogalmaznak -  "vessen gátat az ország kifosztásának."

Orbán Viktor és a Fidesz-KDNP egy súlyos világjárvány és gazdasági válság idején, visszaélve a hatalmával ezermilliárdos közvagyont szervezett ki és helyezett politikai irányítás alá, közte szinte a teljes magyar felsőoktatást - áll a hat együttműködő ellenzéki párt közleményében.

"Ezt oly módon tették, hogy úgynevezett közérdekű vagyonkezelő alapítványokba helyezték ki a vagyonelemeket és a magyar egyetemeket, az alapítványok élére pedig fideszes pártkatonákat ültettek, szándékuk szerint visszahívhatatlanul.

Még arról is rendelkeztek, hogy ezek a kurátorok dönthessenek saját utódlásukról is. Ezzel meglopták a magyar embereket, meglopták a magyar nemzetet. Meggyőződésünk szerint ez nem csak végtelenül aljas tett volt, de sérti az Alaptörvényt is" - írják a pártok.

Színtiszta hazugságnak nevezik azt a kormánypárti érvet, hogy az egyetemek átszervezése a felsőoktatás színvonaláról szól, hiszen Európában a legnevesebb egyetemek állami fenntartásban működnek. "Ráadásul a kormány hazudott, amikor azt ígérte, hogy az egyetemek 1500 milliárd forintos fejlesztési forráshoz jutnak, hiszen még az elérhető EU-s forrásokról is lemondtak Orbánék, csak azért, hogy hogy az egyetemeket politikai irányítás alá vonhassák" - írják, arra utalva, hogy a magyar helyreállítási terv végső változatából - minden bizonnyal az Európai Bizottság kritikái miatt - ki kellett húzni a közvetlenül az egyetemek fejlesztésére szánt forrásokat. 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.