Államkincstár: Nem jár vissza pénz a fővárosnak

  • Narancs.hu/MTI
  • 2025. január 21.

Belpol

A Magyar Államkincstár szerint a bíróság keddi döntése nem azt jelenti, amit Karácsony szerint. 

Mint arról beszmoltunk, Karácsony Gergely budapesti főpolgármester kedden sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fővárosi Törvényszék a város javára döntött a szolidaritási hozzájárulás 2023-as mértékével kapcsolatos perben. Karácsony azt mondta, a bíróság döntése azt jelenti, hogy az államkincstárnál van 28 milliárd 300 millió forint (plusz kamatok), amely a fővárost illeti, ezért azt várják, hogy a bírósági döntés után kiutalják majd a pénzt, ha nem, akkor kártérítési pert indítanak az állammal szemben. A 2024-es szolidaritási hozzájárulással kapcsolatban szintén perelnek, ennek tárgya 40 milliárd forint. 

Válaszul a Magyar Államkincstár (MÁK) közleményt adott ki, amelyben azt írták: 

"nem jár vissza a pénz a fővárosnak, továbbra is fizetniük kell a szolidaritási adót". 

Azt írták, hogy a Budapest Főváros Önkormányzata és a Magyar Államkincstár között a 2023. évi szolidaritási hozzájárulás tárgyában a bíróság kedden kihirdetett ítéletében kizárólag eljárásjogi hibát állapított meg. Vagyis a bíróság a kihirdetett ítéletével a MÁK álláspontja szerint a Kincstárt nem kötelezte a 2023. évi beszedett összegek visszafizetésére.

A Fővárosnak, mint mindenki másnak, minden adót a jövőben is be kell fizetnie – tartalmazza a MÁK közleménye.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.