Az alufóliasisakos DK-s ül be Gréczy Zsolt helyett a parlamentbe

  • narancs.hu
  • 2020. január 24.

Belpol

Varga Zoltán a debreceni közgyűlésben előadott performanszával vált híressé.

Varga Zoltán váltja az Országgyűlésben a mandátumáról 2019. december 31-i hatállyal lemondó Gréczy Zsoltot - közölte a Demokratikus Koalíció elnökségének pénteki döntését az MTI-vel a párt kommunikációs igazgatója.

Gréczy azután mondott le, hogy az internetre kikerült róla néhány fotó hiányos öltözetben, amelyeket állítólag egy nőnek küldött el. A kormányközeli sajtó zaklatással is megvádolta, de Gréczy tagadta, hogy erről lett volna szó.

Az 57 éves Varga Debrecenben született, politológusként végzett a Miskolci Egyetemen, két felnőtt lány édesapja - ismertette Wirsching Viktória a leendő képviselő életrajzát. Varga Zoltán hosszú évek óta részt vesz a helyi közéletben és politikában, 2006 óta a debreceni közgyűlés ellenzéki képviselője. A Demokratikus Koalíció színeiben 2014 óta politizál.

Varga leginkább arról az akciójáról híresült el, amikor a debreceni közgyűlésben alufóliasisakban jelent meg, a fideszes összeesküvés-elméletekre utalva.  Többször ragasztott át kormányzati plakátokat is.

„Gyógyítsátok meg Orbán Viktort!" - Ismét alusisakos aktivisták hekkelik a debreceni kormányplakátokat

A gólya is rászállt a plakátokra. Varga Zoltán debreceni önkormányzati képviselő volt az, aki az egyik januári testületi ülésen felállt, majd alusisakot húzott a fejére, amikor arról kellett szavazniuk, hogy elutasítják a „bevándorlásszervező Soros-szervezeteket". A DK-s politikus ezt azzal magyarázta, hogy így akarta megvédeni magát a „kormányzati őrültségektől".

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.