Az Onkológiai Intézet azt üzeni: Kedves betegek, értelmetlen sorban állni hajnaltól

  • narancs.hu
  • 2019. július 25.

Belpol

Nyilván akkor is, ha csak így lehet bejutni.

A 24.hu és az Index is beszámolt az Onkológiai Intézetben tapasztalt elképesztő állapotokról a minap. Zsúfolt folyosókon, olykor ácsorogva, „több órát várnak a betegek arra, hogy kemoterápiás kezeléshez jussanak. Van, aki már hajnal 5-kor megérkezik, hogy biztosan ellátáshoz jusson, sokan vidékről indulnak útnak” – olvashattuk a sokkoló riportban. A 24.hu így fogalmazott összességben: „A rendszer átláthatatlan, pedig még a sorszámhoz is sorszámot húznak a gyakran hajnali háromkor kelő betegek.”

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

Fotó: MTI

A megjelent írásokra reagált az Országos Onkológiai Intézet, íme: „Minden beteget tájékoztatunk, hogy intézetünkben a munkaidő és a betegellátás 7 óra 30 perckor kezdődik. A várótermeket 7 órakor nyitjuk, a munkakezdés előtt órákkal érkező betegek extra várakozási ideje ezért értelmetlen, nem róható fel az intézetnek.” Hozzátették: „Intézetünk alapelve évtizedek óta, hogy minden hozzánk forduló beteget megfelelő időben, várólista alkalmazása nélkül kezelünk, ami a legtöbb Nyugat-Európai ország vezető rákközpontjában sem megoldott.”

A Népszava eközben úgy értesült: hivatalból indít vizsgálatot az ombudsman az Országos Onkológiai Intézetben tapasztalható betegellátás körülményei miatt.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)