Az Onkológiai Intézet azt üzeni: Kedves betegek, értelmetlen sorban állni hajnaltól

  • narancs.hu
  • 2019. július 25.

Belpol

Nyilván akkor is, ha csak így lehet bejutni.

A 24.hu és az Index is beszámolt az Onkológiai Intézetben tapasztalt elképesztő állapotokról a minap. Zsúfolt folyosókon, olykor ácsorogva, „több órát várnak a betegek arra, hogy kemoterápiás kezeléshez jussanak. Van, aki már hajnal 5-kor megérkezik, hogy biztosan ellátáshoz jusson, sokan vidékről indulnak útnak” – olvashattuk a sokkoló riportban. A 24.hu így fogalmazott összességben: „A rendszer átláthatatlan, pedig még a sorszámhoz is sorszámot húznak a gyakran hajnali háromkor kelő betegek.”

Képünk illusztráció

Képünk illusztráció

Fotó: MTI

A megjelent írásokra reagált az Országos Onkológiai Intézet, íme: „Minden beteget tájékoztatunk, hogy intézetünkben a munkaidő és a betegellátás 7 óra 30 perckor kezdődik. A várótermeket 7 órakor nyitjuk, a munkakezdés előtt órákkal érkező betegek extra várakozási ideje ezért értelmetlen, nem róható fel az intézetnek.” Hozzátették: „Intézetünk alapelve évtizedek óta, hogy minden hozzánk forduló beteget megfelelő időben, várólista alkalmazása nélkül kezelünk, ami a legtöbb Nyugat-Európai ország vezető rákközpontjában sem megoldott.”

A Népszava eközben úgy értesült: hivatalból indít vizsgálatot az ombudsman az Országos Onkológiai Intézetben tapasztalható betegellátás körülményei miatt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.