Ez a csúszda tavaly ingyenes volt a gyerekeknek. Aztán Mészáros Lőrinc megvette a Club Aligát, és 2000 forintot kérnek érte

  • Nagy Gergely Miklós
  • 2019. július 25.

Belpol

Nem is csúsznak rajta!

A frissen megjelenő Magyar Narancsban hosszan foglalkozunk a Club Aliga múltjával és jelenével, utóbbiból adunk is most egy rövid ízelítőt.

A közelmúlt történéseit ugyanis az határozta meg a balatonaligai parton, hogy a Kádár-éra pártüdülője, a Club Aliga Mészáros Lőrinc és Tiborcz István érdekeltségébe került a tavalyi év végén. A következő történetnek is ez ad különös ízt.

Nézzék ezt:

false

Ezt a fotót a parthoz közel, alig száz méterre készítette egy olvasónk. A lényeg a felső sávban található: „ingyenes felfújható csúszda.” Kérdés persze, hogy a "költő" itt mire gondolt, hogy a csúszdát csak felfújni lehet ingyenesen, esetleg inkább ez volt az eredeti szándék, csak nem sikerült leírni: "ingyenesen használható, felfújható csúszda."

Ettől függetlenül amúgy akik olvasták, az utóbbi verzióra gondoltak. Amikor a gyerekkel lementek a partra, meg is pillantották a felfújható „csodát”:

false

Csakhogy a csúszda már le van zárva, az ugyanis a korábbi évvel ellentétben már fizetős. Itt az ár:

false

A Narancsnak így kommentálta ezt egy aligai lakos, aki családjával évek óta járnak a partra: „És ezt (mármint a 2000 forintot – a szerk.) akkor is ki kell fizetned, ha csak négyszer csúszik, aztán megunja.” A férfi gyerekei korábban rendszeresen csúszdáztak, de idén már nem teszik. „Három gyerek, az 6 ezer csak a csúszdára. Bocs, de nem vagyok milliomos.”

Nemcsak ez az egyetlen változás a tavalyi évekhez képest. Nemcsak a terület és a rajta lévő épületek tartozik a felcsúti milliárdos érdekkörébe, de a strand üzemeltetése (Balatontourist) is hozzá köthető ma már. Egyébként Mészárosék érkeztével idén már az állam is felfedezte, hogy közpénzen milyen jól lehet Aligán családokat üdültetni, az Erzsébet-program nyerteseit már ide küldik pihenni. A múlt héten a Narancs hosszan beszélgetett az egyik ilyen családdal, akik részletesen elmondták:

-        a nyaralással járó koszt kritikán aluli

-        vendéglátás jórészét diákmunkások csinálják

-        szálloda állapota enyhén szólva is kopott

Erről, valamint a vitás kérdésekről, az elmúlt hetek feszültségeiről, a kusza tulajdonjogokról a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvashat egy átfogó, helyszíni riportot. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál vagy előfizethet rá itt.

Magyar Narancs

A digitális Magyar Narancs digitális olvasójának a digitális olvasáshoz szükség lesz a DIMAG Reader letöltésére. A digitális példányok a következõ platformokon érhetõek el online, és offline is: Iphone/Ipad (iOS), Google Android, PC. Fizessen elõ egy évre, fél évre, negyed évre, egy hétre!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.