Azért zavarta el Hadházyt az orvosi lakásba beköltöző bácsszőlősi polgármester, mert vécére kellett rohannia

  • narancs.hu
  • 2024. május 2.

Belpol

Mindent megmagyarázott.

Bácsszőlős, a dél-alföldi falu még februárban azzal került be a hírekbe, mikor Hadházy Ákos azt állította, hogy

Szarvas Róbert fideszes polgármester beköltözött a rendelővel együtt 45 millió forint EU-pénzből felújított orvosi lakásba, majd a jegyző és a kormányhivatal felszólítására sem költözött onnan ki.

A független képviselő videóján Szarvas előbb letagadta, hogy ő lenne a polgármester, majd amikor Hadházy tovább kérdezgette, miért lakik az orvosi lakásban, azt válaszolta:

Bazmeg, valahol laknom kell!"

Most a Népszava riportot készített Bácsszőlősön, és a polgármester összeszedettebben válaszolt a felmerülő kérdésekre. Elmondta, hogy tényleg hibát követett el. Arra a kérdésre pedig, hogy miért így rázta le Hadházyt, egészen meglepő választ adott:

Mert bajban voltam, nagyon kellett mennem a vécére. Siettem, és ez jött ki a számon.

Mint elmondta, azért költözött be az orvosi lakásba 2021-ben, mert az addigi lakásának a kéménye beszűkült, a 2019-ben EU-pénzből felújított orvosi lakásban pedig egyébként sem volt senki, mert nincs orvos a faluban.

Korábban sem saját tulajdonú házban élt, a 2012-es válása után (akkor már két éve polgármester volt) a képviselő-testület megengedte neki, hogy a művelődési ház akkor már rég üresen álló szolgálati lakásában éljen.

Oda költözött vissza most is, miután kitört a botrány – elmondása szerint azért most, mert már nem kell fűteni, úgyhogy nem fél a kémény meghibásodása miatt. Hozzátette, hogy a falunak másfél millió forintjába kerülne a kéményt újrafalazni, de ennyi pénzük nincs, ahogy neki személyesen sincs annyi megtakarítása, hogy saját házat vegyen.

Szarvas szerint az EU nem büntetheti meg a falut, mert nem történt károkozás, hiszen ő havi 17 500 forint lakbért még fizetett is az orvosi lakás használatáért.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.