Balog Zoltán: Már nem érdemes a kegyelmi ügyről beszélni

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 28.

Belpol

A püspök egy könyvbemutató után beszélt arról, hogy szeretné lezárt ügyként kezelni a történteket.

Hibázott, rossz döntést hozott a kegyelmi üggyel kapcsolatban – mondta Balog Zoltán református püspök a Blikknek egy könyvbemutató után.

Balog a lap kérdésére arról beszélt, természetesen nem tudja ugyanúgy végezni lelkipásztori munkáját, mint a botrány előtt, hiszen a munkái jelentős részétől visszavonult, lemondott, már nem országos egyházi vezető. „Nyilván változtak a körülmények, és nem javultak” – fogalmazott a püspök, arról azonban nem akart beszélni, mivel személyes ügynek tartja, hogy találkozott-e Novák Katalinnal a kegyelmi botrány kirobbanása óta, és hogy megromlott-e a kapcsolatuk.

Balog Zoltán a portálnak nyilatkozva azt állította, egyszer találkozott K. Endréve, de szerinte

„erről már nem érdemes beszélni, mert ez egy lezárt történet bennem, a közösségünkben, és szeretném, ha így is maradna”.

A püspök egyébként Káli Horváth Kálmán roma képzőművész könyvbemutatóján vett részt, ahová – mint a szerzőt méltatva elmondta – nem püspökként, hanem a művész barátjaként érkezett. A könyvbemutatón Balog Zoltán ezzel kapcsolatban egy ponton meg is jegyezte: „A barátomnak, a testvéremnek tekintem, és miért ne beszéljünk erről ebben a nehéz időszakban, amit nekem és miattam az egyháznak át kell élnünk. Nem mindenki hűséges a barátsághoz, Káli Horváth Kálmán igen. Nagyon köszönöm neked, és bízom benne, hogy ezzel túl sok kockázatot nem vállalsz.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.