Visszaépítik a Váci úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton a villamosvágányokat, összekötve ezzel a most a Lehel térig közlekedő észak-pesti 12-es és 14-es, valamint Deák térig közlekedő dél-budai 47-49-es villamosokat
– jelentette be a BKK keddi sajtótájékoztatóján.
Ezeken a vonalakon most összesen napi 100 000 utazás van, úgy számol a fővárosi közlekedési társaság, hogy ez a vonalak összekötésével 160 000-re nőhet. A kalkulációik szerint a belváros autóforgalma napi 2000-rel csökkenhetne, és az észak-pesti térségből 3-6 perccel csökkenne az eljutás a Nyugati térhez – írja a 444.hu.
A főváros és az érintett kerületek első egyeztetései már megtörténtek, a tervezés előkészítését elkezdték. A BKK úgy kalkulál, hogy a második félévben, valószínűleg az utolsó negyedévben már meg is köthetik a tervezési szerződést. Ha pedig minden zökkenőmentesen megy, akkor 2027-re készülhet el az a kiviteli és tenderdokumentáció, ami alapján a kivitelezési közbeszerzést ki lehet majd írni.
A 444.hu kérdésére, hogy mennyi lesz a tervezés, illetve a kivitelezés költsége, azt felelte a vállalat, hogy nem akarnak még becsült értéket sem mondani, mondván, torzítanánk a versenyt, a kivitelezési költségeket pedig azért nehéz megmondani, mert még nincsenek meg a tervek.
A bejelentés szerint a beruházással 2,3 kilométernyi új villamosvágány épül majd, és ezen a vonalszakaszon 6 megállót alakítanak ki.
A Nyugati tér térségében 2 megállót terveznek, el fogják bontani a felüljárót és felújítják az aluljárót. De a BKK tájékoztatása szerint a villamosvágányok építése során a Lehel és a Deák terek között úgymond "faltól falig" megújul a közterület is.
Az új, fonódó villamosvonal 22 kilométer hosszú lesz (a mostani leghosszabb vonal a 41-es villamosé a maga 18,5 kilométerével).