Budai villából hozzák helyzetbe Orbán Ráhel kedvenc divatcégeit

  • narancs.hu
  • 2019. január 2.

Belpol

Az ügynökség költségvetési támogatást is kapott.

A kormány az országgyűlési választás előtti hetekben hívta életre a Magyar Divat és Design Ügynökséget. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kebelén melengetett cég kapott is mindjárt 150 milliót a divat- és designipari stratégiaalkotásra - emlékeztet a 24.hu.

Novemberben a központi közigazgatáson végigsöprő leépítési hullámon evezve a szervezetnél és a hozzá tartozó vállalkozásoknál több száz alkalmazottnak mondtak fel. Helyüket Orbán Ráhel ismeretségi köréből kikerülő vezetők foglalták el. Az új gárda pedig rögtön kapott a serény munkához egy százéves villát Budán, az Istenhegyi úton. Nyomban hozzá is láttak a felújításhoz.

Egyelőre nem tapossák egymás sarkát a házban. A hivatalos cégadatok szerint a divatügynökségnél 18-an dolgoznak, bár a szerződéses alkalmazottakkal együtt legalább negyvenen lehetnek. Az MTÜ vezetője, Guller Zoltán mindenesetre nem válaszolt a 24.hu kérdéseire.

A munka azért nem halad túl jól. Az egységes divat- és dizájnipari stratégia kidolgozását csaknem egy éve jelentette be Rogán Antal. Az országmárka kidolgozására mindjárt biztosítottak is egy 1,9 milliárd forintos keretet is az MTÜ-nek.

Először az MTÜ-n belül hoztak létre egy Divatipari Marketing Igazgatóságot, ahol a miniszterelnök legidősebb lányának barátnője, Bata-Jakab Zsófia lett a vezető, majd őt nevezték ki az ügynökség vezérigazgatójának is. Az első rendezvények megszervezése óta Forintos-Szűcs Anita, a Maison Marquise és Abodi Dóra, az ABODI vezetője állandó szereplői lettek az ügynökség divatügyi megmozdulásainak.

Az ügynökségnek egyelőre egy hivatalos honlapot sem sikerült összehoznia. Facebook-oldaluk  a 24.hu szerint lényegében államilag támogatott reklámfelületet biztosít a kiválasztottak közé került márkáknak. A szervezet emellett egyre több módon igyekszik nemzetközi szinten is helyzetbe hozni azokat a cégeket, amelyek jó kapcsolatokat ápolnak Orbán Ráhel körével. Legutóbb októberben hoztak tető alá az érdekükben egy úgynevezett stratégiai megállapodást is az olasz divatkamarával.

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.