Egykori fidelitasosok is feltűnnek az EKF-pénzek körül

  • narancs.hu
  • 2023. február 20.

Belpol

Összesen egymilliárd forint támogatást nyert el a Fidesz-közeli Blogstar alapítójának két alapítványa. 

A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa (EKF) rendezvénysorozat forrásaiból részesült a lebonyolításért felelős társaság két főtanácsadójának cége, számos egykori volt fidelitasos érdekeltsége – egyikük egy sushi bár létrehozására kapott támogatást –, továbbá csaknem egymilliárd forint jutott két alapítványnak, amelyeket egy kormánypárti újságíró hozott létre – írja a 24.hu

Mészáros Zoltán jelenlegi vezérigazgatói főtanácsadó 2020 márciusáig vezérigazgatója volt a rendezvénysorozatot bonyolító Veszprém-Balaton 2023 Zrt.-nek. A Mészáros és felesége érdekeltségében álló három cég összesen 753 millió forintot nyert el a programsorozat forrásaiból. Igaz, több esetben olyan rendezvények (VeszprémFeszt, Rozé, Rizling és Jazz Napok, BWG Baaton Wine and Gourmet Fesztivál) lebonyolítására, amiket korábban is a főtanácsadó és neje cégei szerveztek. Mészáros a 24.hu megkeresésére elmondta, hogy a főtanácsadói posztján havonta nettó 560 ezer forintos fizetést kap.

Két pályázaton összesen 270 millió forint támogatást nyert el 2022-ben a Hybrid Cycle Kft., amely már 2021-ben is nyert 60 millió forintot. A cég főtulajdonosa az Ideona Zrt., amelynek vezetőségében ott van Tóth Gábor Szilárd volt Fidelitas-tag, aki 2015-ben kisebbségi tulajdonosként beszállt a kormányközeli Pesti Srácok akkori kiadójába. Egy másik korábbi veszprémi fidelitasos vezetőnek, Szalay Zsoltnak két cége is részesült az EKF forrásaiból. A Saiko Sushi és Bár Kft. 66 millió forintot kapott egy sushi bár, az Óváros Bisztró Kft. pedig 69 milliót egy közösségi tér létrehozására, írja a 24.hu. 

Összesen kilenc pályázaton csaknem egymilliárd forintot nyert el két alapítvány, amelyeket egyaránt a Fidesz-közeli Blogstar alapítója, Csúri Ákos hozott létre. A Határtalan Hangok Közhasznú Alapítvány öt, a Káli Kövek Közhasznú Alapítvány négy pályázaton volt sikeres.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.