Elárvereztethetik a közutakon veszteglő autókat

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 23.

Belpol

Ha egy autó akadályozza az úton végzendő munkát, 24 órán belül eltávolíthatják. 

A friss Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a közútkezelők azonnal elszállíthatják a veszélyes helyen veszteglő autókat, de két órán belül az autópályák leállósávjából is elvitethetik majd a járműveket. Ha pedig egy autó akadályozza az úton végzendő munkákat, 24 órán belül eltávolíthatják. Az autó elszállításának költségeit mindenképp a tulajdonosnak kell majd kifizetnie. Az elszállított autókat csak a költségek rendezése után lehet visszakapni, és ha senki sem jelentkezik értük, a járműveket 90 nap után elárverezik, vagy a szabályok szerint hulladékként kezelik – írja a hvg.hu.

A lap megjegyzi, egy másik jogszabály-módosítás értelmében a rendészeti szervek ezentúl nemcsak nemzetbiztonsági, közbiztonsági, katasztrófavédelmi okokból vagy bűncselekmény felderítése érdekélben tilthatják meg valahol a pilóta nélküli légijármű-műveleteket (azaz a drónhasználatot), hanem „a jogszabályban meghatározott feladatai ellátását szolgáló képzési, felkészülési gyakorlatok végrehajtása érdekében” is.

Egy másik új jogszabály – bizonyára a repülőtéri poggyászfosztogatások elkerülése érdekében – testkamera alkalmazására kötelezi azokat, akik a légi járművekbe a poggyászok ki- és berakodását végzik.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.