Eszkalálódik, egyre kínosabb Gréczy Zsolt ügye

  • narancs.hu
  • 2019. december 19.

Belpol

Most már pornográf felvételeket közölt róla a kormánymédia.

Újabb kínos ügybe keveredett Gréczy Zsolt, miután a kormánylapok további intim képeket közöltek róla. Ha lehet hinni a kormánypropagandát sulykoló oldalaknak, akkor a DK politikusa egy nőnek küldött magáról pornográf felvételeket.

Gréczyről korábban olyan képek jelentek meg, amelyeken hiányos öltözékben látható. A fotókat a szerkesztőségekhez eljuttató személy azt állította, hogy egy székesfehérvári pártrendezvényen találkozott a politikussal, aki állítólag ezt követően küldte neki a képeket, amiket a magáról készített.

Gréczy Zsolt, a DK szóvivője az eredményváró rendezvényen

Gréczy Zsolt, a DK szóvivője az eredményváró rendezvényen

Fotó: Hevesi-Szabó Lujza

Korábban pedig a Mi Hazánk nevű, a Fidesszel egy követ fújó párt egyik szakértője állította, hogy cseten írt rá Gréczy és udvarolt neki. Igaz, ezeket teljesen nyilvánosságra hozták, és kiderült, hogy a közeledést a Mi Hazánk szakértője nem utasította el. Mi több, december elején a kormánypárti Borsnak a Hungária és a Dolly Roll egykori dobosa, Zsoldos Gábor azt állította, Gréczy folyamatosan ostromolja élettársát.

Gréczy napok óta a kormánylapok célkeresztjében van, folyamatosan közölnek róla újabb és újabb ügyeket. A politikus közben büntetőfeljelentést tett, illetve azt nyilatkozta, hogy ezeket a történetek, amikkel vádolják „szemenszedett hazugságok”.

Az viszont nem derült ki egyértelműen a nyilatkozataiból, hogy pontosan mire gondol. Hogy a zaklatási vádat tartja hazugságnak? Vagy arról van szó, hogy ő nem is küldött képeket senkinek? Ez azért sem világos, mert nem mondta ki, mit gondol a képek kiszivárgásának módjáról. Hiszen, ha ő nem küldött magáról képeket, akkor ezeket csakis úgy menthették le a telefonjáról, hogy feltörték, esetleg ellopták azt. De ilyesmiről eddig sem Gréczy, sem az ügyben megszólaló Gyurcsány Ferenc pártelnök nem beszélt, csak azt hajtogatják, hogy a büntetőeljárás majd felderíti az ügyet.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.