Évente elvégzett belső teljesítményértékelést kellene bevezetni az oktatási-nevelési intézményekben – olvasható egy belügyminisztériumi dokumentumban, ami a Népszava szerzett meg.
A lap szerint a terv egy olyan teljesítményértékelésről szól, amelyben a tanárok és az igazgatók minden tanév elején három számszerűsíthető teljesítménycélt fogalmaznak meg – például vállalják, hogy legalább hat, szellemi és testi fejlődést szolgáló külső programot szerveznek az osztályuknak, vagy hogy 6 százalékkal csökkenni fog az igazolatlan hiányzások száma –, majd a tanév végén az átlag felett teljesítők plusz pénzt kapnak, az átlag alattiak illetményét pedig akár csökkenthetik is. A koncepció szerint a legjobban teljesíthetők 20 százaléka kaphat több pénzt, illetménycsökkentés pedig a leggyengébbek 20 százalékát fenyegetné.
Egy ilyen értékelés a versenyszférában egyáltalán nem szokatlan, a közszférában nem bevett, az pedig más kérdés, hogy a tanárok jelenlegi leterheltsége és fizetései mellett mennyire lehetne működőképes egy ilyen rendszer.
Mindemellett a pedagógusoknak 10, az intézményvezetőknek 8 kompetenciaterületen is meg kellene felelniük. Olyanok lennének ezek, mint például a terhelhetőség, a munkafegyelem, az etikus magatartás, vagy épp az igazgatóknál a hatékony gazdálkodás.