Hadházy szerint az új kormányszóvivő "tehetséges terelő"

  • narancs.hu
  • 2024. április 2.

Belpol

Nem járt túl sok sikerrel. 

"Az új kormányszóvivő: tökéletesen tehetséges a terelésben. Évekkel ezelőtt csak egyetlen adatot kértem tőle: mennyi pénzt buktunk az Öveges-programon…" – emlékszik vissza a 2020-ban történtekre keddi Facebook bejegyzésében Hadházy Ákos, független parlamenti képviselő.

Hadházy még 2020 januárjában posztolt arról, hogy az akkor EU-s fejlesztésekért felelős államtitkárral, "Eszterrel már 8 hónapja levelezek, mert görcsösen és arrogánsan titkol egy fontos, de a Fidesznek kínos számot. Azt akarom megtudni, hogy a 12 milliárdos (!) Öveges-program szervezett elcsalása miatt mennyi pénzt kell visszafizetnünk Brüsszelnek az OLAF-vizsgálat után. Vitályos Eszter az EU-s fejlesztésekért felelős államtitkár az EMMI-ben.

Hónapokig hiába leveleztem vele, hogy megtudjam ezt az egyetlen adatot.

Először az OLAF-jelentést szerettem volna megtekinteni (ha már a négyes metró esetében ők hozták azt nyilvánosságra), aztán már beértem volna a büntetés mértékével. A levelezés teljes kudarc volt, Eszter arrogánsan lepattintott (néhány levél itt olvasható)" – írta a parlamenti képviselő.

Ezért karácsony előtt Szél Bernadettel felkeresték Vitályos Esztert (pont azon a napon, amikor az Országgyűlés megszüntette a képviselők szabad belépésének jogát a közintézményekbe). 

"Akkor az államtitkár kénytelen volt minket fogadni és zavarában azt mondta (ÉLŐ VIDEÓBAN ÍGÉRTE MEG ÖNÖKNEK IS), hogy csak azért nem árulja el a nagy titkot, mert elfelejtette, nem emlékszik rá, mekkora büntetést kaptunk. De azt is megígérte, hogy majd utánanéz. Miután karácsony után újabb időpontot kértem tőle a válaszért, megüzente, hogy csak azért sem fogja elárulni azt, hogy mennyit vesztettek a magyar adófizetők. Azt is közölte, hogy nem akar velem beszélni.

Szerencsére az országgyűlési képviselők jogát csorbító törvények csak február elsejével lépnek életbe, így a héten még meg tudtam őt látogatni, és kénytelen volt fogadni. De amit művelt, abban nem volt semmi köszönet!

V. Eszter érzi, hogy a „nem emlékszik rá” érv már gyenge. Ezért azt találta ki, hogy kérdezzem az OLAF-ot. Azért irányít amúgy görcsösen az OLAF-hoz, mert tudja, hogy onnan nem fogok választ kapni" – írta Hadházy posztjában, megosztva a beszélgetés során készült videót is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.