Halogatja a kormány a nők elleni erőszakkal kapcsolatos törvény tárgyalását

  • narancs.hu
  • 2017. november 20.

Belpol

Ebben a parlamenti ciklusban már nem is foglalkoznak vele.

Ebben a parlamenti ciklusban már nem ratifikálja a magyar Országgyűlés az isztambuli egyezményt – tudta meg a Zoom.hu kormányzati forrásból. Az egyezmény, amelyet az Európa Tanács 2011-ben fogadott el, és amelyet Magyarország is aláírt 2014-ben, a nők elleni erőszak és a családon belüli erőszak megelőzését és felszámolását célozza.

Az eltelt három és fél évben azonban a magyar kormánynak még nem sikerült mindezt törvénybe iktatni. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára szerint ezzel az ég egy adta világon semmi probléma, hiszen bőven van időnk; úgy érzi, egyáltalán semmi nem sürgeti a kormányt e kérdésben. Völner szerint a magyar jog jelenleg is teljeskörűen biztosítja a nők jogait és az erőszak elleni fellépést.

Ahogy azt a Zoom.hu cikke is írja, ellenzéki képviselők rendszeresen felvetik, hogy ideje lenne ratifikálni az egyezményt, ugyanis az nemcsak a zaklatók, erőszaktevők elleni szankciókat tartalmazza, hanem a megelőzésre is hangsúlyt fektet. „Leírja például, mire érdemes odafigyelnie egy tanárnak, egy óvónőnek vagy egy szociális dolgozónak, ha gyanús jeleket lát, és azt is lefekteti, ilyenkor kinek kell szólni” – fogalmaz a lap. Egyébként az egyezményt még Törökország is törvénybe iktatta, holott az nem éppen a női jogok betartásáról híres.

Közben Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke az ATV Egyenes beszéd című műsorában azt mondta: amíg Fidesz-többségű parlament van, addig az isztambuli egyezmény nem fog átmenni. A nagyobbik kormánypárt alelnöke úgy vélte, annak az egyezménynek nemcsak ahhoz nincs ereje, hogy a zaklatókat kordában tartsa, hanem egyenesen „támadja a hagyományos családmodellt”, és törvénybe próbálja iktatni a „genderfilozófiát”.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.