Hatsávosítják az M1-es autópályát

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 23.

Belpol

Régóta várt döntés született.

Megkapta az építési engedélyt az M1-sztráda 2-szer háromsávosra történő bővítése a Biatorbágytól Tatabányáig tartó szakaszon - írja a Napi.hu.

Még a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el.

Az M1-es forgalma az elmúlt 20 évben jelentősen megnőtt: a sztrádát naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a napi 80 ezret is eléri - írja a portál. Emiatt is indokolt a pálya egyes szakaszának bővítése, ráadásul a beszámoló szerint  "a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el".

Az M1-en a forgalom a cikk szerint az elméleti kapacitáshatár felett van több szakaszon is, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó. A pályán rengeteg kátyú, süllyedés, repedés, nyomvályú található. A felújítás és a bővítés tehát időszerű - nyomatékosítják.

A kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázat szerint a felújítás érinti a haladó-, az előző-, a leálló-, a gyorsító-, és a kapaszkodósávot, valamint a ferde gerinc átépítését és a hidak felújítását, a burkolati jelek helyreállítását is.

A bővítés és fejlesztés  többek között az M1-es biatorbágyi, pátyi, bicskei, óbaroki, vértesszőlősi és tatabányai szakaszát érinti, tehát lényegében Biatorbágytól Tatabányáig lesz mindkét oldalon három sáv.

Az M1-es bővítése nemcsak a most engedélyhez jutó szakaszra vonatkozik: a jövőben Győrig végig tervezik a háromsávosítást. A  Napi.hu információi szerint a munkálatok várhatóan 2021-ben kezdődnek majd.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.