Hatsávosítják az M1-es autópályát

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 23.

Belpol

Régóta várt döntés született.

Megkapta az építési engedélyt az M1-sztráda 2-szer háromsávosra történő bővítése a Biatorbágytól Tatabányáig tartó szakaszon - írja a Napi.hu.

Még a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el.

Az M1-es forgalma az elmúlt 20 évben jelentősen megnőtt: a sztrádát naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a napi 80 ezret is eléri - írja a portál. Emiatt is indokolt a pálya egyes szakaszának bővítése, ráadásul a beszámoló szerint  "a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el".

Az M1-en a forgalom a cikk szerint az elméleti kapacitáshatár felett van több szakaszon is, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó. A pályán rengeteg kátyú, süllyedés, repedés, nyomvályú található. A felújítás és a bővítés tehát időszerű - nyomatékosítják.

A kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázat szerint a felújítás érinti a haladó-, az előző-, a leálló-, a gyorsító-, és a kapaszkodósávot, valamint a ferde gerinc átépítését és a hidak felújítását, a burkolati jelek helyreállítását is.

A bővítés és fejlesztés  többek között az M1-es biatorbágyi, pátyi, bicskei, óbaroki, vértesszőlősi és tatabányai szakaszát érinti, tehát lényegében Biatorbágytól Tatabányáig lesz mindkét oldalon három sáv.

Az M1-es bővítése nemcsak a most engedélyhez jutó szakaszra vonatkozik: a jövőben Győrig végig tervezik a háromsávosítást. A  Napi.hu információi szerint a munkálatok várhatóan 2021-ben kezdődnek majd.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.