Hatsávosítják az M1-es autópályát

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 23.

Belpol

Régóta várt döntés született.

Megkapta az építési engedélyt az M1-sztráda 2-szer háromsávosra történő bővítése a Biatorbágytól Tatabányáig tartó szakaszon - írja a Napi.hu.

Még a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el.

Az M1-es forgalma az elmúlt 20 évben jelentősen megnőtt: a sztrádát naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a napi 80 ezret is eléri - írja a portál. Emiatt is indokolt a pálya egyes szakaszának bővítése, ráadásul a beszámoló szerint  "a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el".

Az M1-en a forgalom a cikk szerint az elméleti kapacitáshatár felett van több szakaszon is, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó. A pályán rengeteg kátyú, süllyedés, repedés, nyomvályú található. A felújítás és a bővítés tehát időszerű - nyomatékosítják.

A kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázat szerint a felújítás érinti a haladó-, az előző-, a leálló-, a gyorsító-, és a kapaszkodósávot, valamint a ferde gerinc átépítését és a hidak felújítását, a burkolati jelek helyreállítását is.

A bővítés és fejlesztés  többek között az M1-es biatorbágyi, pátyi, bicskei, óbaroki, vértesszőlősi és tatabányai szakaszát érinti, tehát lényegében Biatorbágytól Tatabányáig lesz mindkét oldalon három sáv.

Az M1-es bővítése nemcsak a most engedélyhez jutó szakaszra vonatkozik: a jövőben Győrig végig tervezik a háromsávosítást. A  Napi.hu információi szerint a munkálatok várhatóan 2021-ben kezdődnek majd.

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.