Megkapta az építési engedélyt az M1-sztráda 2-szer háromsávosra történő bővítése a Biatorbágytól Tatabányáig tartó szakaszon - írja a Napi.hu.
Még a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el.
Az M1-es forgalma az elmúlt 20 évben jelentősen megnőtt: a sztrádát naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a napi 80 ezret is eléri - írja a portál. Emiatt is indokolt a pálya egyes szakaszának bővítése, ráadásul a beszámoló szerint "a sztrádák állapotáért felelős Magyar Közút korábban elismerte, hogy a Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el".
Az M1-en a forgalom a cikk szerint az elméleti kapacitáshatár felett van több szakaszon is, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó. A pályán rengeteg kátyú, süllyedés, repedés, nyomvályú található. A felújítás és a bővítés tehát időszerű - nyomatékosítják.
A kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázat szerint a felújítás érinti a haladó-, az előző-, a leálló-, a gyorsító-, és a kapaszkodósávot, valamint a ferde gerinc átépítését és a hidak felújítását, a burkolati jelek helyreállítását is.
A bővítés és fejlesztés többek között az M1-es biatorbágyi, pátyi, bicskei, óbaroki, vértesszőlősi és tatabányai szakaszát érinti, tehát lényegében Biatorbágytól Tatabányáig lesz mindkét oldalon három sáv.
Az M1-es bővítése nemcsak a most engedélyhez jutó szakaszra vonatkozik: a jövőben Győrig végig tervezik a háromsávosítást. A Napi.hu információi szerint a munkálatok várhatóan 2021-ben kezdődnek majd.