Idén sem hajlandóak elárulni, hová megy nyaralni Orbán

  • Gera Márton
  • 2018. július 20.

Belpol

Tavaly szintén titkolóztak a miniszterelnök szabadságáról.

Hiába érdeklődtünk Havasi Bertalannál, hogy idén nyáron mettől meddig lesz szabadságon Orbán Viktor és hová utazik, a miniszterelnök sajtófőnökétől nem kaptunk érdemi választ. Havasi levelében arra hivatkozott a magyarnarancs.hu-nak, hogy a Miniszterelnöki Sajtóiroda a miniszterelnök hivatalos tevékenységéről és programjairól ad tájékoztatást a nyilvánosság számára.

Mindez csak azért érdekes, mert évekkel ezelőtt még egyáltalán nem volt titok Orbán szabadsága, volt, amikor maga Havasi hosszan számolt be a Blikknek, hogy merre járt a kormányfő. 2015-ben pedig maga Orbán osztott meg nyaralós képet, ám 2016-ban hirtelen csend lett a miniszterelnök nyári szabadsága körül, a Népszabadságnak akkor a sajtófőnök szintén nem akarta elárulni, hová utazik nyáron a főnöke. Tavaly ugyanez történt, és csak onnan tudtuk meg, hogy hol volt a miniszterelnök – Krk szigetén –, hogy egy vendéglős fényképet posztolt a TripAdvisor-oldalára, amellyel leplezte Orbánt.

Három nappal a vakációja vége előtt „véletlenül” előkerült a nyaraló Orbán Viktor

Horvátországból, honnan máshonnan. Bár Havasi Bertalan sajtófőnök nem árulta el, Zdenko Radman horvát állampolgár, étteremvezető egyetlen képpel leplezte le a vakációzó Orbán Viktort. Orbán ott van, ahová a magyarok jelentős része is rendszeresen eljár (Horvátország, Krk szigete).

Az idei titkolózás azért is furcsa, mert Orbán a Facebookján egy rejtélyesnek szánt játékkal számolja vissza a napokat a vakációig, amiről Havasi Bertalan még azt sem árulta el, mikor kezdődik.

Hogy miért fontos/nem fontos, hol nyaral Orbán, arról tavaly szerkesztőségi cikket írtunk, egy összeállításban pedig azt is végigvettük, hogy az európai politikusok hová utaznak el a nem titkolt vakációjukon.

Borítókép: MTI/EPA/Nicolas Lambert

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.