Ismét kordont bontott az ellenzék a Karmelitánál

  • narancs.hu
  • 2023. március 29.

Belpol

A mai akcióval a sajtószabadság visszaállítására és a propaganda betiltására hívják fel a figyelmet.

Szerdán reggel ismét lebontották a Karmelita kolostor előtti kordont a Momentum országgyűlési képviselői és Hadházy Ákos. 

„Ha visszaépítik a kordont, mi lebontjuk megint! A Karmelita körüli kordon továbbra is a szabad, tisztességes választások lehetőségét megszüntető, a demokráciát leépítő hatalom szimbóluma. A hazugság és cinizmus szimbóluma, ami fizikailag és szimbolikusan is a propagandagépezet központját, Rogán irodáját védi.

Mi, akik ma ezt a kordon ismét lebontottuk, tudjuk, hogy tettünk csak szimbolikus, de ezzel üzenünk a hatalomnak és üzenünk saját választóinknak is. Azt üzenjük, hogy nem fogadjuk el a hatalom mocskos játékszabályait és mindent meg fogunk tenni a propaganda legyőzéséért, azért, hogy a következő választás már valódi, tisztességes választás legyen. Tudjuk: ha első alkalommal nem reagál a hatalom, akkor nem az a jó válasz, hogy legközelebb nem csinálunk semmit.

Tudjuk azt is, hogy ezt csak honfitársaink tömegei tudják kikényszeríteni, és ki is fogják kényszeríteni! Az első alkalommal hétpontos követelést ragasztottunk ki a Miniszterelnökség ajtajára, ebből ma az első és legfontosabb követelésre, a sajtószabadság visszaállítására és a propaganda betiltására hívjuk fel a figyelmet. Addig nem beszélhetünk szabad, valódi választásokról, amíg az állami médiának nem lesz új, konszenzusos vezetője, és nem tiltják be az évi legalább 50 milliárdból fizetett kormányzati hirdetéseket” – írja a független országgyűlési képviselő a Facebookon. 

Legutóbb két hete bontották le a kordont a Karmelitánál a képviselők. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.