Kordont bontott az ellenzék a Karmelitánál

  • narancs.hu
  • 2023. március 14.

Belpol

A rendőrök igyekeztek ezt megakadályozni kevés sikerrel. 

Kedden 9 óra után nem sokkal a Momentum politikusainak egy csoportja - köztük Orosz Anna, Gelencsér Ferenc, Fekete-Győr András - és Hadházy Ákos független ellenzéki politikus nekiállt lebontani a Karmelita előtti kordont – írja a 444.hu

A rendőrök igyekeztek megállítani őket kevés sikerrel. A politikusok a Karmelita főbejáratához akarták rögzíteni a Hét pont Magyarország megújításáért című plakátot, viszont ezt e rendőröknek sikerült megakadályozniuk, végül azonban a falra sikerült kiragasztani. 

Hadházy elmondta, a kordon a szimbóluma a hazugságnak. Ez a ház, a Karmelita a propagandagépezet központja. Tömegeknek kell elhinni, hogy el lehet érni eredményeket, mondta. A politikusok ezután az utca másik oldalára mentek, ahol szintén lebontották a kordonokat. A rendőrök sorfalat álltak, de nem avatkoztak közbe, számolt be a 444.hu. 

„A Karmelita kolostor köré vont kordon szimbólum: a szabad, tisztességes választások lehetőségét megszüntető, a demokráciát leépítő hatalom szimbóluma. A szabad sajtót fokozatosan ellehetetlenítő hatalom szimbóluma. A hazugság és cinizmus szimbóluma. A kordon nem csak a Miniszterelnökséget védi, hanem ezzel együtt a propagandagépezet központját és a már a látszatra sem adó rendeleti kormányzás központját” – írja Hadházy Ákos a kordonbontással kapcsolatban a Facebookon. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.