Itt a CEU-szerződés, amit nem hajlandó aláírni a kormány
IMG_20181026_182250_resized.jpg

Itt a CEU-szerződés, amit nem hajlandó aláírni a kormány

  • narancs.hu
  • 2018. október 31.

Belpol

A megállapodásról sokáig tárgyaltak, az a magyar igények szerint alakult, mégsem írja alá a kormány.

Szabó Szabolcs független országgyűlési képviselő a Facebook-oldalán nyilvánosságra hozott egy szerződéstervezetet. A képviselő azt állítja: ez az a megállapodás, amit alá kellene írni annak érdekében, hogy a CEU Magyarországon maradhasson. Szabó szerint a magyar kormány képviselői kilencszer tárgyaltak a New York állam és Magyarország közötti megállapodásról, ami ráadásul a magyar fél igényei szerint alakult. A képviselő úgy tudja, hogy Altusz Kristóf, az ügyért felelős akkori helyettes államtitkár már tavasszal azt ígérte, hogy a kormány alá fogja írni a megállapodást.

„Vagyis a CEU minden feltételnek megfelel, a magyar kormány pedig letárgyalt minden részletet. Egy dolog hiányzik, Orbán jóváhagyása. Orbán lelkén szárad, amiért elüldözik a CEU-t” – írja Szabó.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.