Iványi Gáborék szegedi iskolájába ment a NAV, üres kézzel távozott

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 11.

Belpol

A padokat, táblákat mégsem vihették el. Más pedig nem nagyon volt az intézményben. 

A Magyar Evangéliumi Testvérközösség (MET) szegedi iskolája tavasszal került fel az adósok listájára, és a közösségi elnökének, Iványi Gábornak közleménye szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az értékesíthető ingóságokat be is gyűjtötte volna, ha lettek volna ilyenek: a táblák, padok, nem értékesíthetők a hivatalnokok szerint – írja a hvg.hu a MET közleménye nyomán. 

A MET évről-évre nehezebb helyzetbe kerül, ugyanis nem kap kormányzati támogatást, miközben állami feladatokat is ellát, és az intézményeiben szociálisan rászoruló családoknak nyújtanak segítséget elsősorban. Tavaly augusztusban a normatíván felül járó támogatás felét, idén júniusban már a teljes összeget vontál el a MET-től, és köznevelési szerződést sem kötnek velük a következő tanérve.

Az elvonások következtében fizetési nehézségek léptek fel, a szegedi intézmény székhelyével még az adólistára is felkerültek, 250 millió forinttal jegyezte a NAV az iskolát. Most olyan tartalmú levelet küldtek az intézményvezetőknek, hogy a több százmilliós összeget zárolta a NAV, annak felét, 127 millió forintot le is emeltek a számlájukról. Ezért augusztus 10-én, a fizetési napon a dolgozók bérének csak egy részét tudják elutalni, a második részletet későbbre ígérték. 

Iványi Gábor egyházának helyzetével többször is foglalkozott a Magyar Narancs. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.