Jean Todt beugrott a Karmelitába Orbán Viktorhoz

  • narancs.hu
  • 2021. július 30.

Belpol

Közben a nagydíjra érkező Forma-1-es pilóták sorra kritizálják a kormány melegellenes törvényét.

OrbánViktor a Facebook-oldalán osztott meg közös képet Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, akivel a Formula-1 Magyar Nagydíj hétvégéje előtt péntek reggel a Karmelita kolostorban tárgyalt.

A Facebook-posztban ugyan Orbán csak röviden annyival kommentel, hogy "Ezen a hétvégén újra felbőgnek a motorok a Hungaroringen", de Havasi Bertalan sajntóközleményéből részletesebben azt is meg lehet tudni, hogy a találkozón Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motorsport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztos is részt vett és közösen áttekintették a magyarországi autó-motorsport fejlesztésének további lehetőségeit, a kapcsolódó terveket.

Találkozó Jean Todt FIA-elnökkel. Ezen a hétvégén újra felbőgnek a motorok a Hungaroringen // Meeting with FIA President Jean Todt. This weekend, the engines will roar again on the Hungaroring 🇭🇺🏁🇭🇺

Posted by Orbán Viktor on Friday, July 30, 2021

A Forma-1 versenyzői 1986 óta minden évben visszatérő vendégek a Hungaroringen, a tavaly kötött megállapodás alapján 2027-ig biztosan lesz Magyar Nagydíj a versenyprogramban.

Miközben a Karmelita-beli találkozón szóba kerültek közlekedésbiztonsági kérdések, az akkumulátorgyártás jövője és az  autó- és motorsport innovációi is, addig a TOP-pilóták inkább a magyar kormány melegellenes törvénye miatt emeltek szót a közösségi médiában és a hivatalos sajtótájékoztatón is.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.