Vettel se hagyta szó nélkül a magyar kormány ténykedését

  • narancs.hu
  • 2021. július 30.

Belpol

Hamilton után a német világbajnok is felszólalt a melegellenes törvény ellen.

Miután tegnap Lewis Hamilton, hétszeres Forma 1-es világbajnok egy Instagram-sztoriban állt ki mindazok mellettt, akiket a magyar kormány LMBTQ-ellenes törvénye érint, a Magyat Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatón Sebastian Vettel is hangot adott véleményének. 

Az Aston Martin négyszeres világbajnok Forma-1-es világbajnok pilótája már a foci-Eb alatt is kritikus volt az UEFA-val szemben, amiért „politikai” indíttatásra hivatkozva megtagadták azt, hogy szivárványszínekkel világítsák ki a müncheni stadiont, a magyar kormány ellen pedig csütörtökön szólalt fel,  amiért olyan törtvényt fogadtak el az Európai Unión belül, amely hátrányosan megkülönbözteti az LMBTQ közösséget, írja a Motorsport.

„Mindenkinek szabadon kéne megválasztania azt, mit szeretne kezdeni magával, éppen ez lenne az egész lényege. Nyomasztónak tartom, hogy egy olyan ország, amelyik az Európai Unióban van, ilyen törvényt hoz”

- mondta el Vettel. Hozzátette: „Szerintem már rengeteg lehetőségünk lett volna arra, hogy tanuljunk a múltból, és egyszerűen nem értem, hogy miért okoz még most is problémát az, hogy hagyjuk az embereket élni, ahogyan ők akarnak, azt szeretni, akiket ők akarnak, élni és élni hagyni. Természetesen nem nekünk kell törvényeket hoznunk, de a mi felelősségünk is, hogy támogassuk azokat, akiket ez hátrányosan érintett.”

Kíváncsian várjuk, hogy mit lép erre a Facebook-csörtét nyitó Varga Judit, aki a közösségi médiában már tegnap is "sajnálattal" reagált Hamilton felszólalására.

 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.