Karácsony arra kéri a budapesti orvosokat, ne lépjenek ki a kamarából

  • narancs.hu
  • 2023. március 3.

Belpol

A főpolgármester szerint a kormány harcba indult a MOK ellen. 

„Arra kérem a budapesti orvosokat, maradjanak tagjai a Magyar Orvosi Kamarának. Budapest vezetése továbbra is kiemelt partnerének tekinti az orvosok legjelentősebb szakmai érdekképviseletét, a Magyar Orvosi Kamarát” – írja Karácsony Gergely a Facebookon. 

A főpolgármester szerint a jövő leginkább az oktatásban és az egészségügyben dől el, az életünk minősége múlik a pedagógusok, az orvosok, az egészségügyben dolgozók munkáján. „A kormány azonban harcban áll velük, most a Magyar Orvosi Kamara ellen indultak hadba.

Hogy miért? Mert véleményük van, mert szót kérnek.

Szót kérnek azért, hogy az egészségügyet, mindannyiunk közös ügyét ne titkos koncepciók forgassák fel, hanem legyen végre olyan szakmailag megalapozott rendezési terv, ami a hazai egészségügyet hosszabb távon vezeti a javulás irányába, mindezt korszerű minőségbiztosítás alapján”. 

Kulcskérdés ez abban az országban, ahol az egészségügyben dolgozók megbecsülésének hiánya, a szükséges döntések elmaradása immár a mindenkinek járó ellátás biztonságát veszélyezteti. „Ezért a partnerség, a szakmai szervezetek bevonása a változásba nem csak az egészségügben dolgozók érdeke, hanem Magyarországé, benne Budapesté” – írja Karácsony Gergely. 

Kivételes eljárásban tárgyalta és fogadta el az Országgyűlés a héten a kötelező orvosi kamarai tagság megszüntetéséről szóló kormányzati törvényjavaslatot. Az indoklás szerint azért, mert „az emberek egészségügyi ellátásához való joga alkotmányos alapjog, amit veszélybe sodor a Magyar Orvosi Kamara (MOK) azzal, hogy hatalmával visszaélve nyomást gyakorol az orvosokra, fenyegeti őket”. Továbbá szerintük azzal, hogy a kamara az új ügyeleti rendszer működését akadályozza és ezzel a magyar emberek egészségügyi ellátását veszélyezteti, megszegi a demokratikus köztestületi jellegének alapvető szabályát, semmibe veszi saját céljait. 

Kincses Gyula, a Magyar Orvosi Kamara elnöke hétfőn sajtótájékoztatón reagált a kormány vádjaira. Mint mondta, hazugságok, valótlan információk alapján indítottak durva támadást a MOK ellen. Elismerte, hogy egy esetben tettek bejelentést az etikai szervezethez, de ezen kívül semmi más nem igaz. Mint mondta, azt sem egy olyan kolléga ellen indították, aki alá szeretné írni az ügyeleti szerződést, hanem egy háziorvos ellen, aki az OKFŐ-től is fizetést kap. Azért indítottak ellene eljárást, mert a kollégákat presszionálta, vagyis a MOK véleménye szerint visszaélt a hivatali helyzetével.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.