Szüret extra

Ki hazudik? – Tarlós a Ligetről és az ellenzékről

  • narancs.hu
  • 2014. október 12.

Belpol

Mint arról tegnap mi is beszámoltunk, a fővárosi ellenzék ismét tüntetett a Városliget tervezett átszabása ellen. Íme egy video, amin Budapest főpolgármestere értékeli a maga közismerten kendőzetlen modorában a megmozdulást.

Különösen két részt ajánlunk mindenki figyelmébe, először csodálják meg azt az átélést, amellyel a mester azt ecseteli, hogy több lesz a zöld terület a Ligetben. Utána meg derüljenek azon, ahogy Tarlós A párttal, a néppel egy az utunk kezdetű és tartalmú mozgalmi dalt, illetve az úttörődalokat említi. Nos, a főváros e nagy gondolkodójának ország-világ előtt sikerült sosem látott szellemi magasságokba emelnie azt a némileg lestrapált közhelyet, miszerint „mindenki magából indul ki…”. Köszönjünk, Tarlós elvtárs!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.