Ki kell adnia az NGM-nek, milyen információkkal rendelkezett az Elios-ügyről

  • narancs.hu
  • 2018. február 21.

Belpol

Legalábbis a bíróság ezt mondta ki első fokon.

Szakács László MSZP-s képviselő a Nemzetgazdasági Minisztériumtól (NGM) akart válaszokat kapni az Elios-üggyel kapcsolatban, és arról is érdeklődött, milyen egyéb, Magyarországot érintő OLAF-vizsgálatok zajlanak. Ezért a politikus közérdekű adatigénylést nyújtott be az alábbiak szerint:

 

  • Milyen információkkal rendelkezett és mióta a Nemzetgazdasági Minisztérium például az Elios Innovatív Zrt. ügyéről?
  • Milyen más, Magyarországot érintő OLAF-vizsgálatok vannak folyamatban?
  • Milyen intézkedéseket tett a kormány az érintett ügyekben?

 

Szakács azokat az összefoglalókat is kikérte, amiket az OLAF magyarországi koordinációs irodája készített évről évre 2007 és 2017 februárja között.

A tárca azonban arra hivatkozott, döntés-előkészítő adatok szerepelnek ezekben, így nem adhatja ki a papírokat. Szakács ezért perre ment – számolt be az esetről a Népszava –, amelyben a bíróság most első fokon úgy ítélt, a minisztériumnak ki kell adnia a kért adatokat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.