A november elején ígért, feszes határidőt tartották, és egy kicsit túl is teljesítették a tervet: több mint 240 talpfa cseréjét végezték el a Keleti-program előrehozott fázisában – dicsekedett a MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt, akinek nemrégiben még a vasút országos késései miatt kellett magyarázkodnia. Jövőre fogják végrehajtani a több mint 4 milliárd forint költségű programot, abban megújítják a váltókörzeteket, a biztosítóberendezéseket, az áramellátást, és a felsővezetéki hálózatot – tette hozzá.
A kisiklásos balesetek miatt a munka első fázisát hamarabb elvégezték. Azért tudtak az előretervezettnél gyorsabban haladni, mert októberre befejeződött a MÁV-FKG Kft. integrációja, így az ottani kollégák segítségével, megkettőzött erőforrásokkal tudtak a Keleti-pályaudvaron dolgozni. A munkát éjszaka végezték, az utasforgalmat nem zavarva – mondta a vezérigazgató, aki szerint a most kicserélt aljak már hozzájárulnak ahhoz, hogy a Keleti biztos pontja legyen a hazai vasúti közlekedésnek. A vezérigazgató köszönetet mondott minden munkatársának az összehangolt, profi munkáért, amire jövőre is számít.
A MÁV-ot nemrégiben Lázár János közlekedési miniszter nevezte szarnak. A miniszter kálváriájáról címlapot érő véleménycikkben írtunk.