Lázár: Lehet k.anyázni, meg neki lehet állni sz@rból várat építeni

  • narancs.hu
  • 2024. november 23.

Belpol

Hadházy az előbbit megtette, a miniszter édesanyjára tett megjegyzést, amikor Kelenföldi pályaudvaron ragadt.

„Lehet k. anyázni. Lehet látványterveket gyártani. Lehet zsűrizni. Meg neki lehet állni a sz@rbol várat építeni: új, olcsóbb tarifarendszert bevezetni, járművet felújítani, pályát rendbe tenni, az utastámogatást átszervezni, ahogy mi álltunk neki az 5 pontos közlekedési akciótervvel”

– ezzel a szöveggel osztotta meg Lázár János építési és közlekedési miniszter Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató bejegyzését, aki pedig arról posztolt szombaton (miután egy nappal korábban a havazás miatt gyakorlatilag leállt a vonatközlekedés), hogy „a pénteki nap megmutatta, miért van szükség Országos Haváriaközpontra a MÁV-csoportban. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig azt is, miért van szükség a Haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására, hogy már januártól teljes hatáskörrel, országos lefedettséggel koordinálhassuk a gyorsbeavatkozású egységeket, az utastájékoztatást, valamint a pótló- és a mentesítő járatokat. Köszönöm az utasoknak a türelmet és a kitartást, a szolgálatot teljesítő kollégáimnak pedig azt, hogy a jelenlegi szervezeti keretek között is igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra. 2025-ben már új szemléletű és gyakorlatú, központi támogatást is kapnak a munkájukhoz”. 

Lázár bejegyzését megelőzte Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő péntek esti posztja, melyben azt írta, „Én hülye, vonattal akartam hazamenni ma Szekszárdra, de nem jelentettem be előre és nem hoztam újságírókat. Nem tudok szebbet üzenni a Rozsdaminiszternek arról a Kelenföldről, ahol NINCS WC, NINCS EGYETLEN FŰTÖTT VÁRÓTEREM SEM és ahol 45 perce azt ígérték, hogy negyedkor (fél órája) indul a pécsi IC. Azóta mindenki a peronon fagyoskodik , de még a néhány fokkal melegebb aluljáróba sem mer lemenni, mert még a vasutasok sem tudják, jön-e vonat és ha igen, mikor. A hangosbemondó öt perce azt mondta be, hogy Pusztaszabolcsról indul a vonat, egy perce azt, hogy öt perc múlva innen. Ami biztos: k.rva hideg van”. Hadházy az általa feltöltött videóban kétszer kurvaanyázik. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.