Lázár János a Kökin csodálkozott rá a „hétköznapi valóságra”

  • narancs.hu
  • 2024. november 26.

Belpol

A miniszter üvöltöző járókelőket csitítgatott az állomáson, majd íratott egy memót a látottakról.

„Készül egy memo, ezt megkapja képviselő úr is, én is megkapom, és az alapján elindulunk. Ez nem mentesít bennünket attól, hogy ő interpelláljon, gyalázzon, szidjon, én meg, hogy válaszoljak” – összegezte Lázár János Kőbánya-Kispesten tett látogatását, ahol a körzet országgyűlési képviselőjével, a DK-s Arató Gergellyel nézték meg a Köki vasútállomást.

Az építési és közlekedési miniszter KöKi-konszenzus: korszerűsítés kell címmel feltöltött Facebook-videójában – amit a hvg.hu vett észre – az ellenzéki politikus arról beszél, hogy a biztonság szempontjából jól jönne egy integrált kamerarendszer. Ezen a ponton azonban megakad a kedélyes a társalgás, a háttérből ugyanis kiabálás hallatszik, ami láthatóan meglepi a videó szereplőit.

„Épp valami akció van, látod? Ez a hétköznapi valóság”

– elemzi a látottakat a miniszter, majd megpróbálja lecsitítani a hangoskodó járókelőket. „Nyugalom, nyugalom!” – szól feléjük, mire az egyik indulatos férfi a közelükbe érve visszakérdez, de végül tovább halad. „Kicsit ideges volt a bácsi” – állapította meg Lázár János.

Arató Gergely és Lázár János három problémát emeltek ki az állomással kapcsolatban: az átjáró szerkezetét, a mozgólépcsők állapotát, illetve a kamerák hiányát. A DK politikusa szerint valójában új állomást kellene építeni, ez pedig Lázár János szerint sem kérdés. A videó alapján a MÁV App furcsaságai is szóba kerültek a két politikus között. „Ha nem kedvezményes jegyet akarok venni, akkor miért kell megadnom az összes adatot, az édesanyám születési nevétől a személyigazolvány számomig?” – vetette fel Arató Gergely, mire Lázár gyorsan rávágta:

„Teljes baromság.”

A miniszter kollégája a MÁV App fejlesztését emlegette, ahol reményeik szerint mindössze „két gombnyomással” lehet majd jegyet vásárolni. Lázár János hozzátette, azzal az ígérettel fogja jövőre ajánlani az alkalmazást, hogy az valószínűleg megoldja az ellenzéki képviselő által említett közlekedésszervezési problémákat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.