Lázár János: A legrosszabb esetben földműves leszek

  • narancs.hu
  • 2024. december 28.

Belpol

Reménykedik benne, hogy még sok aktív éve lesz. Azt nem tudja, hogy Orbán Viktor 2026 után is számít-e rá. 

Lázár Jánost nem frusztrálja, hogy Orbán Viktor a közlekedést bízta rá, még akkor sem, ha egyesek szerint „ez kicseszés” volt vele szemben – mondta a miniszter év végi interjújában. Úgy látja, azért kapta ezt a feladatot, mert a politikában egyre többen vannak, akik szerint csak a percepciót kell uralni, a látszatról folyik a diskurzus, de sokkal kevesebben vannak azok, akik ténylegesen meg akarják változtatni a valóságot. Márpedig ő olyan, aki a valóságot akarja megváltoztatni, a rossz rendszereket jóvá tenni. A leállított beruházásokról azt mondta, hogy ez nem egy elegáns munka, a politikában nem szeretnek nemet mondani, ezért nem is lehet azzal vádolni, hogy a miniszterséget a saját ambícióira használja fel.

Nem érzi, hogy keveset tett volna eddig, mert ha csak a „tarifareformot” csinálták volna meg, az is több, mint az elmúlt 14 évben bármi, amit megcsináltak a közlekedésben. Mint folytatta, korábban a szférában közlekedési szakemberek köre hozta meg a döntéseket, ő ezzel szemben azt szeretné, hogy „az utasról szóljon ez a történet, ne a közlekedési szakemberek nünükéiről”. Ezzel viszont „bizonyos belvárosi érdekkörök” érdekeit sértette. 

Már 2025-ben is látni fogják a változások eredményeit az utasok Lázár szerint. Reménykedik, hogy sok aktív éve van még, de azt nem tudja, Orbán Viktor 2026 után is számít-e rá. Félni viszont nem fél, a tudását a politikán kívül is tudja hasznosítani, „legrosszabb esetben” majd földműves lesz. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.