Lázár Jánost nem frusztrálja, hogy Orbán Viktor a közlekedést bízta rá, még akkor sem, ha egyesek szerint „ez kicseszés” volt vele szemben – mondta a miniszter év végi interjújában. Úgy látja, azért kapta ezt a feladatot, mert a politikában egyre többen vannak, akik szerint csak a percepciót kell uralni, a látszatról folyik a diskurzus, de sokkal kevesebben vannak azok, akik ténylegesen meg akarják változtatni a valóságot. Márpedig ő olyan, aki a valóságot akarja megváltoztatni, a rossz rendszereket jóvá tenni. A leállított beruházásokról azt mondta, hogy ez nem egy elegáns munka, a politikában nem szeretnek nemet mondani, ezért nem is lehet azzal vádolni, hogy a miniszterséget a saját ambícióira használja fel.
Nem érzi, hogy keveset tett volna eddig, mert ha csak a „tarifareformot” csinálták volna meg, az is több, mint az elmúlt 14 évben bármi, amit megcsináltak a közlekedésben. Mint folytatta, korábban a szférában közlekedési szakemberek köre hozta meg a döntéseket, ő ezzel szemben azt szeretné, hogy „az utasról szóljon ez a történet, ne a közlekedési szakemberek nünükéiről”. Ezzel viszont „bizonyos belvárosi érdekkörök” érdekeit sértette.
Már 2025-ben is látni fogják a változások eredményeit az utasok Lázár szerint. Reménykedik, hogy sok aktív éve van még, de azt nem tudja, Orbán Viktor 2026 után is számít-e rá. Félni viszont nem fél, a tudását a politikán kívül is tudja hasznosítani, „legrosszabb esetben” majd földműves lesz.