Lesújtó képet fest az oktatási rendszer hatékonyságáról a legfrissebb kompetenciamérés

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 1.

Belpol

A nyolcadikos diákok negyven százaléka tulajdonképpen funkcionális analfabéta az Oktatási Hivatal értékelése szerint.

Nyilvánosságra hozták a tavalyi kompetenciamérések eredményeit, ami alapján a 6., 8. és 10. osztályosok közoktatásban szerzett készségei jóval szerényebbek, mint az elvárható lenne. Az általános iskolák végzős évfolyamaiban a tesztelt 90 ezer diák nagyjából 40 százaléka, 36 ezer gyerek alapszinten sem képes szöveget értelmezni, ez azt jelenti, hogy nemhogy érettségit, de szakmát sem feltétlenül tudnak majd szerezni – írja a Qubit.

Az Országos kompetenciamérésnek a „központi eleme a boldogulni képes állampolgár víziója” – ahogy azt egy oktatáskutató megfogalmazta –, így ideális esetben a diákoknak a 0-tól induló, 8 fokozatú skálán legalább a 4. képességszintig el kellene jutnia. Ezzel szemben matematikából és természettudományokból a nyolcadikosok mintegy 43 százaléka, szövegértésből az általános iskola végzős osztályába járók 40 százaléka nem érte el a 4. képességszintet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk