Már decemberben kiadhatták a részben magyar tulajdonú Hungary Airlines nevű légitársaság számára a légijármű üzembentartási engedélyt (AOC) – írja az Airportal.hu.
A portál arról ír, hogy az állami tulajdonú Airbus A330F áruszállító üzemeltetését a Hungary Airlines vette át, a légitársaság pedig december 23. óta több tesztrepülést is végrehajtott a „HUA” kóddal és „BUDAPEST” hívójellel ellátott repülőgéppel. Az Airbus A330F ezután január 5-én HUA 951-es járatszámmal Sanghajba ment, a lap értesülései szerint egy esedékes karbantartásra. Az Építési és Közlekedési Minisztérium részeként működő Légügyi Hatóság hivatalosan 2024. december 7-én frissült nyilvántartása szerint a vállalat már rendelkezik az EASA Part-CAMO, folyamatos légialkalmasság-irányító szervezetek számára szükséges tanúsítással.
A 2021-ben bejegyzett cég 2024 áprilisában változtatta nevét Hungary Airlines Kft-re, és évek óta tevékenykedik a Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás területén, kezdetben Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA), majd rövid ideig Hungary Cargo Airlines Kft. néven. A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa 50 százalékot meghaladó részesedéssel a hazánkban élő, a portál szerint vélhetően magyar állampolgársággal is rendelkező Wu Jiang kínai üzletember. Mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel a cégjegyzék adatai szerint: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint 2024. november 28-tól a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt.