Hadházy: elégtelen Magyarországon a légiközlekedési hatósági ellenőrzés, kötelezettségszegési eljárás indult

  • narancs.hu
  • 2024. december 28.

Belpol

Magyarország nem tesz eleget a légi járművek üzemben tartásához kapcsolódó műszaki és egyéb követelményeknek sem.

„Egy hónapja ismét Ferihegyen rostokol az – amúgy teljesen feleslegesen megvett – állami tulajdonú teherszállító Airbus repülőgép. Az adatbázisok szerint csak kétszer szállt fel a hónapban, de akkor is csak alig egy órára. Legutóbb Zalaegerszegig és vissza jutott, nyilván valami ellenőrző repülésen vett részt. A gép megvásárlása amúgy is gazdaságilag teljesen irracionális döntés volt Orbánéktól, de egy ilyen méregdrága repülőgép akkor a leggazdaságtalanabb, ha a földön áll (hiszen nem termel bevételt, de a biztosítása, karbantartása, amortizációja akkor is „ketyeg”). A nyilvános adatbázisokból, korábbi sajtóhírekből és a repülést ismerő szakértőktől jött információkból az is világos, hogy miért nem repül Orbán egyik kedvenc játékszere. December 1-től már nem a Wizzair üzemelteti az adófizetők pénzén vett óriásgépet” – írja Hadházy Ákos Facebookon. 

Mint folytatja a képviselő, néhány hónapja lehetett olvasni arról, hogy a nevében magyar, valójában kínai érdekeltségű „Hungarian Airlines” fogja átvenni az üzemeltetést, de mostanra világos, hogy ez nem sikerült. Információi szerint a gépet eddig reptető Wizzair pilóták közül egyetlen kapitány sem ment át az új „magyar” (kínai) légitársasághoz. Állítólag két elsőtiszt kivételével mindenki maradt inkább a Wizzairnél.

„Ahhoz viszont, hogy egy ilyen, hosszútávú repüléseket végző gép folyamatosan dolgozhasson, legalább 8-10 pilótára lenne szükség. Ennél még nagyobb baj, hogy információim szerint a magyar légügyi hatóságnál sincs olyan képzett szakember, akinek jogosítása lenne egy ilyen óriásgép üzemeltetésnek ellenőrzésére. Ez viszont elvezet egy ennél még komolyabb ügyhöz: az EU KÖTELEZETTSÉGSZEGÉST INDÍTOTT AMIATT, HOGY A LÉGIKÖZLEKEDÉS HATÓSÁGI ELLENŐRZÉSE ELÉGTELEN MAGYARORSZÁGON. Az erről szóló rövid bejelentés kissé bonyolult megfogalmazással egészen durva dolgokat állít: egyszerűen nincs elég szakember és nem megfelelő a légügyi hivatal ellenőrző tevékenysége. A bejelentés konkrétan így fogalmaz: »A Bizottság álláspontja szerint Magyarország nem tesz eleget a légi járművek üzemben tartásához kapcsolódó műszaki követelményekről és igazgatási eljárásokról szóló rendeletben (965/2012/EU rendelet) előírt követelményeknek. Magyarország nem tud elegendő létszámú képzett személyzetet felmutatni ahhoz, hogy megfelelően felügyelje az engedéllyel rendelkező üzemben tartókat és azok szabályos működését. Emellett nem alakított ki olyan megbízható irányítási rendszert sem, amely kidolgozott irányelvekre, eljárásokra és világos szervezeti struktúrára támaszkodva képes lenne biztosítani a rendeletnek való megfelelést. Magyarország nem gondoskodott arról sem, hogy a tanúsított szervezetek a tanúsítványok, jóváhagyások és engedélyek kiadása előtt teljesítsék a rájuk vonatkozó követelményeket«” – fogalmazott Hadházy. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.