„Egy hónapja ismét Ferihegyen rostokol az – amúgy teljesen feleslegesen megvett – állami tulajdonú teherszállító Airbus repülőgép. Az adatbázisok szerint csak kétszer szállt fel a hónapban, de akkor is csak alig egy órára. Legutóbb Zalaegerszegig és vissza jutott, nyilván valami ellenőrző repülésen vett részt. A gép megvásárlása amúgy is gazdaságilag teljesen irracionális döntés volt Orbánéktól, de egy ilyen méregdrága repülőgép akkor a leggazdaságtalanabb, ha a földön áll (hiszen nem termel bevételt, de a biztosítása, karbantartása, amortizációja akkor is „ketyeg”). A nyilvános adatbázisokból, korábbi sajtóhírekből és a repülést ismerő szakértőktől jött információkból az is világos, hogy miért nem repül Orbán egyik kedvenc játékszere. December 1-től már nem a Wizzair üzemelteti az adófizetők pénzén vett óriásgépet” – írja Hadházy Ákos Facebookon.
Mint folytatja a képviselő, néhány hónapja lehetett olvasni arról, hogy a nevében magyar, valójában kínai érdekeltségű „Hungarian Airlines” fogja átvenni az üzemeltetést, de mostanra világos, hogy ez nem sikerült. Információi szerint a gépet eddig reptető Wizzair pilóták közül egyetlen kapitány sem ment át az új „magyar” (kínai) légitársasághoz. Állítólag két elsőtiszt kivételével mindenki maradt inkább a Wizzairnél.
„Ahhoz viszont, hogy egy ilyen, hosszútávú repüléseket végző gép folyamatosan dolgozhasson, legalább 8-10 pilótára lenne szükség. Ennél még nagyobb baj, hogy információim szerint a magyar légügyi hatóságnál sincs olyan képzett szakember, akinek jogosítása lenne egy ilyen óriásgép üzemeltetésnek ellenőrzésére. Ez viszont elvezet egy ennél még komolyabb ügyhöz: az EU KÖTELEZETTSÉGSZEGÉST INDÍTOTT AMIATT, HOGY A LÉGIKÖZLEKEDÉS HATÓSÁGI ELLENŐRZÉSE ELÉGTELEN MAGYARORSZÁGON. Az erről szóló rövid bejelentés kissé bonyolult megfogalmazással egészen durva dolgokat állít: egyszerűen nincs elég szakember és nem megfelelő a légügyi hivatal ellenőrző tevékenysége. A bejelentés konkrétan így fogalmaz: »A Bizottság álláspontja szerint Magyarország nem tesz eleget a légi járművek üzemben tartásához kapcsolódó műszaki követelményekről és igazgatási eljárásokról szóló rendeletben (965/2012/EU rendelet) előírt követelményeknek. Magyarország nem tud elegendő létszámú képzett személyzetet felmutatni ahhoz, hogy megfelelően felügyelje az engedéllyel rendelkező üzemben tartókat és azok szabályos működését. Emellett nem alakított ki olyan megbízható irányítási rendszert sem, amely kidolgozott irányelvekre, eljárásokra és világos szervezeti struktúrára támaszkodva képes lenne biztosítani a rendeletnek való megfelelést. Magyarország nem gondoskodott arról sem, hogy a tanúsított szervezetek a tanúsítványok, jóváhagyások és engedélyek kiadása előtt teljesítsék a rájuk vonatkozó követelményeket«” – fogalmazott Hadházy.