Hadházy: elégtelen Magyarországon a légiközlekedési hatósági ellenőrzés, kötelezettségszegési eljárás indult

  • narancs.hu
  • 2024. december 28.

Belpol

Magyarország nem tesz eleget a légi járművek üzemben tartásához kapcsolódó műszaki és egyéb követelményeknek sem.

„Egy hónapja ismét Ferihegyen rostokol az – amúgy teljesen feleslegesen megvett – állami tulajdonú teherszállító Airbus repülőgép. Az adatbázisok szerint csak kétszer szállt fel a hónapban, de akkor is csak alig egy órára. Legutóbb Zalaegerszegig és vissza jutott, nyilván valami ellenőrző repülésen vett részt. A gép megvásárlása amúgy is gazdaságilag teljesen irracionális döntés volt Orbánéktól, de egy ilyen méregdrága repülőgép akkor a leggazdaságtalanabb, ha a földön áll (hiszen nem termel bevételt, de a biztosítása, karbantartása, amortizációja akkor is „ketyeg”). A nyilvános adatbázisokból, korábbi sajtóhírekből és a repülést ismerő szakértőktől jött információkból az is világos, hogy miért nem repül Orbán egyik kedvenc játékszere. December 1-től már nem a Wizzair üzemelteti az adófizetők pénzén vett óriásgépet” – írja Hadházy Ákos Facebookon. 

Mint folytatja a képviselő, néhány hónapja lehetett olvasni arról, hogy a nevében magyar, valójában kínai érdekeltségű „Hungarian Airlines” fogja átvenni az üzemeltetést, de mostanra világos, hogy ez nem sikerült. Információi szerint a gépet eddig reptető Wizzair pilóták közül egyetlen kapitány sem ment át az új „magyar” (kínai) légitársasághoz. Állítólag két elsőtiszt kivételével mindenki maradt inkább a Wizzairnél.

„Ahhoz viszont, hogy egy ilyen, hosszútávú repüléseket végző gép folyamatosan dolgozhasson, legalább 8-10 pilótára lenne szükség. Ennél még nagyobb baj, hogy információim szerint a magyar légügyi hatóságnál sincs olyan képzett szakember, akinek jogosítása lenne egy ilyen óriásgép üzemeltetésnek ellenőrzésére. Ez viszont elvezet egy ennél még komolyabb ügyhöz: az EU KÖTELEZETTSÉGSZEGÉST INDÍTOTT AMIATT, HOGY A LÉGIKÖZLEKEDÉS HATÓSÁGI ELLENŐRZÉSE ELÉGTELEN MAGYARORSZÁGON. Az erről szóló rövid bejelentés kissé bonyolult megfogalmazással egészen durva dolgokat állít: egyszerűen nincs elég szakember és nem megfelelő a légügyi hivatal ellenőrző tevékenysége. A bejelentés konkrétan így fogalmaz: »A Bizottság álláspontja szerint Magyarország nem tesz eleget a légi járművek üzemben tartásához kapcsolódó műszaki követelményekről és igazgatási eljárásokról szóló rendeletben (965/2012/EU rendelet) előírt követelményeknek. Magyarország nem tud elegendő létszámú képzett személyzetet felmutatni ahhoz, hogy megfelelően felügyelje az engedéllyel rendelkező üzemben tartókat és azok szabályos működését. Emellett nem alakított ki olyan megbízható irányítási rendszert sem, amely kidolgozott irányelvekre, eljárásokra és világos szervezeti struktúrára támaszkodva képes lenne biztosítani a rendeletnek való megfelelést. Magyarország nem gondoskodott arról sem, hogy a tanúsított szervezetek a tanúsítványok, jóváhagyások és engedélyek kiadása előtt teljesítsék a rájuk vonatkozó követelményeket«” – fogalmazott Hadházy. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Múzeum Hatvanpusztán

Egy-két ezer ember tüntetett Hatvanpusztán szombat délután. A rendszert biztosan nem döntik meg ezzel, de legalább szívtak egy kis friss levegőt. De mennyi legyen a belépő a jövőre megnyitó Korrupció Múzeumba?

Az Amerika–EU-vámalku tovább nyomhatja a magyar gazdaságot

Noha sikerült megfelezni az EU-t fenyegető amerikai vám mértékét, a 15 százalékos általános teher meglehetősen súlyos csapást mérhet az európai gazdaságokra, így a magyarra is. A magyar kormány szerint Orbán Viktor persze jobb megállapodást kötött volna, de a megegyezés az orosz gázimportra is hatással lehet. 

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak.