Tarlós István lemondott, Orbán menesztett egy HM-es államtitkárt

  • narancs.hu
  • 2022. november 15.

Belpol

Újabb jelentős változások Palkovics László és Vitézy Dávid távozását követően. 

Az elmúlt napok legfelkapottabb közéleti eseménye az volt, hogy a múlt héten Palkovics László technológiai és ipari miniszter váratlanul lemondott a posztjáról. Őt Vitézy Dávid közlekedési államtitkár követte hétfőn.

De velük nem zárult be a távozók sora, ugyanis Novák Katalin köztársasági elnök Orbán Viktor javaslatára felmentette Maróth Gáspárt, a Honvédelmi Minisztérium (HM) védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelő államtitkárát a megbízatása alól növember 15-i hatállyal – áll a Magyar Közlönyben, amit a Telex vett észre elsőként. 

Maróth az első Fidesz-kormány idején Orbán személyes tanácsadójaként dolgozott, 2000-2001-ben a Nemzeti Egészségügyi Tanács titkára, 2001 és 2003 között az Országos Népegészségügyi Program vezetője volt. 2018 és 2022 között védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztosként dolgozott, az ötödik Orbán-kormányban védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkári posztot kapott a Szalay-Bobrovniczky Kristóf által vezetett HM-nél. 

Maróth Gáspárral még 2021 nyarán készített interjút a Magyar Narancs. 

Szintén a Telex írta meg, hogy Tarlós István korábbi főpolgármester lemondott a MÁV igazgatótanácsi tagságáról. A portál megkeresésére családi okokkal indokolta döntését, szerinte a lemondása teljesen véletlenül esett egybe a minisztériumi változásokkal, azzal, hogy Lázár János építésügyi miniszterhez került a közlekedési terület. Annál is inkább semmi köze hozzá, mert már korábban, november 3-án beadta azt. 

Pedig Tarlós és Lázár viszonya nem volt felhőtlen. A hírportálnak korábban arról beszélt a miniszter, hogy „Budapestet a kormány fejlesztette 2010 és 2019 között, és nem Tarlós István, ezt mindenki tudja”. Tarlós erre úgy reagált, hogy „úgy tűnik, hogy János megint nekiállt vagdalkozni, amire mindig hajlamos volt, és Budapestet soha nem szerette”.   

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.