Még nem volt ilyen gyenge idén a forint

  • narancs.hu-MTI
  • 2021. március 5.

Belpol

Dőlnek a negatív rekordok.

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben péntek reggelre a nemzetközi devizakereskedelemben. A forint az euróval és a dollárral szemben idei leggyengébb árfolyama közelében mozog.

Az euróval szemben a csütörtök estihez képest a forintot péntek reggel fél nyolckor 0,03 százalékkal jegyezték gyengébben. A dollárral szemben 0,35 százalékkal, a svájci frankkal szemben pedig 0,30 százalékkal gyengült a forint.

Az euró jegyzése a csütörtök esti 364,95 forint után péntek reggel fél nyolckor 365,07 forinton állt. A dollár jegyzése 303,96 forintról 305,32 forintra, a svájci franké pedig 327,58 forintról 328,57 forintra emelkedett.

Az eurót csütörtökön 365,65 forinton is jegyezték, ami az idei legmagasabb árfolyama. Legutóbb tavaly november elején állt hasonló szinten a jegyzés. A dollár szintén csütörtökön érte el idei legmagasabb jegyzését 305,55 forinton. Legutóbb tavaly november végén jegyezték hasonló szinten a dollárt. A svájci frank idei legerősebb jegyzése január elején volt, ehhez képest a forint 2,41 százalékkal erősödött.

A péntek reggeli jegyzése alapján a forint az euróval szemben a hétfői nyitáshoz képest 0,71 százalékkal gyengült, a dollárral szemben 1,72 százalékot veszített, a svájci frankkal szemben viszont 0,53 százalékkal áll erősebben.

Az év eleje óta a forint 0, 68 százalékkal gyengült az euróval szemben és 2,86 százalékkal a dollárral szemben. A svájci frankhoz képest viszont az év eleje óta 2,04 százalékkal erősödött a forint.

A forint idei legerősebb jegyzése az euróval szemben február elején volt 354,85 forinton. Ehhez képest a forint péntek reggelre 2,88 százalékkal állt gyengébben. A dollárral szemben az idei legerősebb jegyzése január elején volt a forintnak 289,34 forinton. Ehhez képest 5,52 százalékot veszített a forint. A svájci frankkal szemben 324,42 forinton állt a legerősebben az idén a forint február végén. Azóta 1,28 százalékkal gyengült.

Neked ajánljuk

Kutyából nem lesz unikornis

  • SzSz

„1 millió dollár nem tuti. Tudjátok mi a tuti? 1 milliárd dollár” – fűzi be Sean Parker, a simlis befektető a Facebook tejfelesszájú, egyetemista alapítóit a The Social Network – A közösségi hálóban. A Justin Timberlake játszotta pasas maga a gonosz kapitalista csábító, aki David Fincher filmje szerint főszerepet játszott abban, hogy néhány kapucnis srác nekifutásából vanity project helyett végül az egész világot meghódító gigavállalat jöjjön létre.

A legnagyobb átverés

Alighanem biztosra akart menni a Netflix, amikor jó pénzért – erről még lesz szó – megvette 2018-ban az akkor már internetszerte nagy népszerűségnek örvendő, és épp börtönbüntetését töltő álörökösnő, Anna Sorokin élettörténetének megfilmesítési jogát, és hozzá ugyancsak szép pénzért leszerződtette az Y generációs narratívák kipróbált tévés elbeszélőjét, Shonda Rhimest. Biztosra mentek, csak épp azt nem tudták eldönteni, hogy mit is akarnak ezzel az egésszel kezdeni, mit szeretnének mondani a történetről, és miért tartják egyáltalán érdekesnek a Sorokin-sztorit.

A legnagyobb tűzijáték

  • Csabai Máté

Zabszem van Tigran Hamasyan seggében. Az örmény folklór, a thrash metal, a prog rock és az ECM-stílusú ambient felé tett kirándulások után odaérkezik, ahonnan mások indulni szoktak: az amerikai jazzdalokhoz, Ella Fitzgerald, Charlie Parker és Chet Baker klasszikusai­hoz. Nem vitatom, hogy ragyogó invencióval és virtuozitással nyúl ezekhez, de izgága természetének nem tud parancsolni.

Távolról sem

  • Sándor Panka

Elgondolkodtató és megragadó látvány fogad (Erős Hanna és Zatykó Bori munkája): a színpadon hatalmas piros M betű, előtte piros szőnyeg, jobboldalt kör alakú vetítővászon, Bartha Máté videóival. A Kovács Lehel által megformált kutató, az Amerikából hazatért Gyarmati Egon bele is kezd a Magor-program kifejlesztésének hátteréről szóló ismeretterjesztő előadásába.

Elnyomás alatt nő

Naomi Wolf amerikai feminista író a Vagina című könyvében hosszan értekezik arról, hogy a vagina fölötti uralom és a nők társadalmi csoportjának elnyomása egy és ugyanaz.

Míg el nem tűnik

  • Erdei Krisztina

A 20. század alkotói gyakran keresték a fotózás valódi helyét a művészetek között. Moholy-Nagy és kortársai, az avantgárd fotográfia képviselői a festészetet utánzó fotóhasználattal szemben, a médium sajátos formanyelvének kidolgozására törekedve önálló kifejezésmódot fejlesztettek ki, amely képes a valóságot sajátos nézőpontok mentén rögzíteni.

A leégett kastély felépítése

A kötet megjelenése után publikált Párhuzamos létezésben című műhelyesszéjében Láng Orsolya úgy fogalmazott, hogy akkor zárja le a verseskötetének kéziratát, amikor úgy érzi, már nem tud többet mondani „arról a kevés dologról, ami foglalkoztat”.

Utánunk is ősök jönnek

Mint amikor locsog a tenger, nyolc-tíz mondatos, csak ritkán hosszabb szövegekből áll ez a regény. Apró képek, monológok arról, hogyan tölti el az életét az ember a neten és a valóságban, hogyan éli meg a rácsodálkozás örömét, szakadatlanul tanulva és csalódva.

Múlt, jelen, jövő

„Miről vitatkoznak a magyarok?” – teszi fel a fogós kérdést a Klubrádió nemrégiben indult műsorának, a Három az igazságnak a beharangozója. Aztán gyorsan meg is válaszolja: „Természetesen önmagukról. És természetesen csak egy igazságot ismernek arról, hogy kik is ők, mi jó nekik, és hová tartanak.

A dolgozó népé lett

A 20. századi magyar írók népes táborán belül kevés­szer fordult elő teljes egyetértés, de az 1953 óta működő szigligeti alkotóház mindenkinek bejött. Lehetetlen felsorolni, hogy az elmúlt hetven évben hányan emlékeztek meg róla meleg szívvel, és az sem volt soha vita tárgya, hogy „az íróknak” szükségük van-e egy balatoni kastélyra.