Mészáros keresett legjobban a sorosozós kampányon (is)
soros_plakat_top_story_lead.jpg

Mészáros keresett legjobban a sorosozós kampányon (is)

  • narancs.hu
  • 2018. február 2.

Belpol

Ez Orbán Viktor veszélyes terve! Tavaly 12 milliárd ment el a gyűlöletkampányra.

Az Átlátszó összesítette, hogy mennyit költött el Rogán Antal propagandaminisztériuma 2017-ben „lakossági tájékoztató kampányokra“ - azaz a Soros György és a menekültek ellen uszító reklámokra. A lap összesen öt adatigénylést adott be, ezekért pedig a minisztérium 114 ezer forintot számlázott ki. Cserébe nehezen olvasható, kinyomtatott majd beszkennelt fájlokat adtak csak ki.

De nézzük a számokat! A kormány tavaly nettó 12,3 milliárd forintot költött a sorosozós hirdetésekre. Legtöbbet a nyomtatott újságokban költöttek (5,26 milliárd), de sok ment tévé-spotokra (2,64 milliárd) online (1,96 milliárd) köztéri (1,73 milliárd) és rádióreklámokra is (0,7 milliárd).

A pénz mintegy harmada került a felcsúti csodaemberhez. Mészáros cégei (Mediaworks, Echo Tv) zsebeltek be 3,89 milliárdot. Tombor András, Habony Árpád jóbarátja 1,56 milliárdot kapott: az ő Artmedia nevű cége értékesíti a rádiók reklámidejét, de övé a Mandiner is. Rákosi Tamás köztéri reklámokat kihelyező cége (Odex) 1,32 millárdot kapott, Andi Vajnának pedig (Tv2, Lapcom, Rádió Plus) 1,07 milliárd jutott. Habony Árpádnak 460 millióval kellett beérnie (Lokál, 888). A Ripostnál 651 milliót költött a kormány, Matolcsy Ádámnál (Origo) pedig 456 milliót, Garancsi Istvánnak pedig 350 millió jutott (oszlopokon lévő plakátok).

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”