Mészáros keresett legjobban a sorosozós kampányon (is)
soros_plakat_top_story_lead.jpg

Mészáros keresett legjobban a sorosozós kampányon (is)

  • narancs.hu
  • 2018. február 2.

Belpol

Ez Orbán Viktor veszélyes terve! Tavaly 12 milliárd ment el a gyűlöletkampányra.

Az Átlátszó összesítette, hogy mennyit költött el Rogán Antal propagandaminisztériuma 2017-ben „lakossági tájékoztató kampányokra“ - azaz a Soros György és a menekültek ellen uszító reklámokra. A lap összesen öt adatigénylést adott be, ezekért pedig a minisztérium 114 ezer forintot számlázott ki. Cserébe nehezen olvasható, kinyomtatott majd beszkennelt fájlokat adtak csak ki.

De nézzük a számokat! A kormány tavaly nettó 12,3 milliárd forintot költött a sorosozós hirdetésekre. Legtöbbet a nyomtatott újságokban költöttek (5,26 milliárd), de sok ment tévé-spotokra (2,64 milliárd) online (1,96 milliárd) köztéri (1,73 milliárd) és rádióreklámokra is (0,7 milliárd).

A pénz mintegy harmada került a felcsúti csodaemberhez. Mészáros cégei (Mediaworks, Echo Tv) zsebeltek be 3,89 milliárdot. Tombor András, Habony Árpád jóbarátja 1,56 milliárdot kapott: az ő Artmedia nevű cége értékesíti a rádiók reklámidejét, de övé a Mandiner is. Rákosi Tamás köztéri reklámokat kihelyező cége (Odex) 1,32 millárdot kapott, Andi Vajnának pedig (Tv2, Lapcom, Rádió Plus) 1,07 milliárd jutott. Habony Árpádnak 460 millióval kellett beérnie (Lokál, 888). A Ripostnál 651 milliót költött a kormány, Matolcsy Ádámnál (Origo) pedig 456 milliót, Garancsi Istvánnak pedig 350 millió jutott (oszlopokon lévő plakátok).

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.