Az Átlátszó összesítette, hogy mennyit költött el Rogán Antal propagandaminisztériuma 2017-ben „lakossági tájékoztató kampányokra“ - azaz a Soros György és a menekültek ellen uszító reklámokra. A lap összesen öt adatigénylést adott be, ezekért pedig a minisztérium 114 ezer forintot számlázott ki. Cserébe nehezen olvasható, kinyomtatott majd beszkennelt fájlokat adtak csak ki.
De nézzük a számokat! A kormány tavaly nettó 12,3 milliárd forintot költött a sorosozós hirdetésekre. Legtöbbet a nyomtatott újságokban költöttek (5,26 milliárd), de sok ment tévé-spotokra (2,64 milliárd) online (1,96 milliárd) köztéri (1,73 milliárd) és rádióreklámokra is (0,7 milliárd).
A pénz mintegy harmada került a felcsúti csodaemberhez. Mészáros cégei (Mediaworks, Echo Tv) zsebeltek be 3,89 milliárdot. Tombor András, Habony Árpád jóbarátja 1,56 milliárdot kapott: az ő Artmedia nevű cége értékesíti a rádiók reklámidejét, de övé a Mandiner is. Rákosi Tamás köztéri reklámokat kihelyező cége (Odex) 1,32 millárdot kapott, Andi Vajnának pedig (Tv2, Lapcom, Rádió Plus) 1,07 milliárd jutott. Habony Árpádnak 460 millióval kellett beérnie (Lokál, 888). A Ripostnál 651 milliót költött a kormány, Matolcsy Ádámnál (Origo) pedig 456 milliót, Garancsi Istvánnak pedig 350 millió jutott (oszlopokon lévő plakátok).