Mintha diktálták volna: emlékezetes közleményben indokolja meg Nyerges Zsolt a Közgép eladását

  • narancs.hu
  • 2018. november 10.

Belpol

Ami most már Mészáros Lőrinc egyik üzlettársához tartozik.

Tegnap jelentették be, hogy Nyerges Zsolt eladta Simicska korábbi cégét a Közgépet, nem is akárkinek, hanem a kormány egyik kedvelt cégének, a Duna Aszfaltnak – írja az Index. A cég tulajdonosa Szíjj László, aki üzleti kapcsolatban áll Mészáros Lőrinccel, hiszen tulajdonostársak egy horvát ingatlanfejlesztő cégben.

Még hogy Nyerges Zsolt? Ugyan már, ő csak a hordár, de kihez kerül valójában a Simicska-vagyon?

Eltalálták. Bár szerdán tele volt a sajtó azzal, hogy Simicska Lajos eladja Nyerges Zsoltnak cégbirodalmát. „Dr. Nyerges Zsolt megvásárolja dr. Simicska Lajos és családja saját és közös tulajdonában lévő építőipari, mezőgazdasági, média- és közterületi reklámpiaci, illetve vagyonkezelői üzleti érdekeltségeit.

Nyerges ma közleményben indokolta meg a tegnapi bejelentést, ami olyan jól sikerült, hogy szó szerint idézzük:

„Sikeresen zárultak az üzleti tranzakciók, szakmai befektető működteti tovább a KÖZGÉP-et.

Az elmúlt időszak tranzakcióit eredményesen lezártam. Egy befektető csak üzleti alapon tudja megítélni a cégek vásárlását vagy eladását, én pedig úgy érzem: jól szállok ki, szakmai és üzleti szempontból is sikeres üzleteket kötöttem.

A KÖZGÉP eladását kifejezetten eredményes és nyereséges üzleti döntésnek tekintem.

A Duna Aszfalt munkáját régóta ismerjük a piacról, és örülök annak, hogy egy ilyen kiváló szakmai befektetőt sikerült találnunk. Belépésük lehetőséget teremt a KÖZGÉP szaktudásának a továbbélésére, és garantálja a cég további működését. Kívánom az új tulajdonosoknak, hogy olyan sikeresek legyenek, mint mi voltunk!"

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.