Kásler Miklós tíz új miniszteri biztost nevezett ki

  • narancs.hu
  • 2018. november 10.

Belpol

Nyilván mindegyikre nagy szükség van.

A pénteken közzétett Hivatalos Értesítő szerint az Emberi Erőforrások Minisztériumának vezetője tíz új miniszteri biztos nevezett ki – szúrta ki a Zoom.hu. Íme a pazar névsor:

  • - dr. Baán László: a Városliget fejlesztéséért és a Magyar Állami Operaház beruházásaiért felelős miniszteri biztos
  • - dr. Cserháti Péter: Egészséges Budapestért Program koordinálásáért felelős miniszteri biztos
  • - dr. Garai Péter: Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program koordinálásáért felelős miniszteri biztos
  • - dr. Hankó Balázs Zoltán: orvos- és egészségtudományi képzést folytató felsőoktatási intézmények fejlesztéséért felelős miniszteri biztos
  • - dr. Hoppál Péter Tamás: kulturális alapellátás kiterjesztésének összehangolásával kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztos
  • - Petneházy Szabolcs Attila: magyar-magyar kulturális kapcsolatokért felelős miniszteri biztos
  • - Rónaszékiné Keresztes Mónika: a magyar zenei nevelésért felelős miniszteri biztos
  • - Szekeres Pál Levente: fogyatékkos emberek társadalmi integrációjáért felelős miniszteri biztos
  • - Vartus Gergely: E-health koordinációjáért felelős miniszteri biztos
  • - dr. Szentes Tamás: hajléktalanellátás koordinációjáért felelős miniszteri biztos

lett.

+1 miniszteri biztosi kinevezés az innovációért és technológiáért felelős minisztertől:

  • - Jeneiné dr. Rubovszky Csilla: Idősügyi Infokommunikációs Programért felelős miniszteri biztos lett.

 

Arról, hogy miért kell ennyi miniszteri biztos, korábban itt írtunk részletesen.

Orbán hálózata

Több ezer milliárd forint elköltését szervezte ki az állami közigazgatás rendszeréből Orbán Viktor. Az elsősorban tőle függő kormány-, miniszterelnöki és miniszteri biztosok és megbízottak hálózata lefedi a legfontosabb pénzkifizető helyeket, hatalomgyakorlási területeket - de kiválóan működik kiérdemesült káderek lerakataként is.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.