Momentum a Tiszának: Elég lenne annyi, hogy bocs

  • narancs.hu
  • 2025. január 10.

Belpol

Tompos Márton szerint a fideszes, törzsi mentalitás jele, ha valaki nem tud elnézést kérni azért, mert valótlanságot állított.

Olyat állított Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke kedden, hogy a Tisza Párt nem kap állami pénzt, bezzeg a Fidesz a parlamenti ellenzékkel karöltve megszavazta, hogy „az eddigi állami pénzeken felül 2025-re még plusz 16 milliárd forint költőpénzt kapjanak a nulla társadalmi támogatottsággal rendelkező pártocskák frakciói”.

Ez nem igaz, az említett javaslatot a kormánypárt terjesztette be, és az is szavazta meg, az ellenzék nem – figyelmeztette Magyart Szabó Szabolcs momentumos országgyűlési képviselő. A Momentum már decemberben közölte, hogy a többletforrással rászoruló családokat, NER-károsult állampolgárokat szeretne segíteni. Az sem igaz – írta Szabó Szabolcs –, hogy a Tisza Párt ne kapna állami forrást, hiszen az európai parlamentbe bejutott képviselői révén kap az európai, köztük a magyar adófizetők pénzéből.

Szabó válasza vitát váltott ki a közösségi oldalon, amely Tompos Mártonnak, a Momentum elnökének tapasztalata szerint teljesen fölösleges, bár abból a szempontból tanulságos volt, hogy a Tisza Párt szimpatizánsai ebben az egyértemű helyzetben, amikor két kattintással ellenőrizhető, ki mondott igazat, „nem a vezetőjüktől vártak el korrekciót, hanem nekiestek azoknak, akik tényeket közöltek”.

Szerinte ez ugyanaz a törzsi mentalitás, ami a Fidesz táborára is jellemző.

„Kérdés, hogy a Fideszt akarjuk lecserélni, vagy a fideszes mentalitást. Ugyanis a fideszes mentalitás az a törzsi logika. Az azt mondja, hogy hiába lop, csal, hazudik valaki, hogyha azt mondjuk rá, hogy a mi kutyánk kölyke, az mi a mi emberünk, akkor megvédik. Erre tök jó példa akár Varga Judit, aki most is több millió forintot keres” – mondja Tompos.

Szerinte akkor lehet egyről a kettőre jutni, és megfelelő embereket juttatni a megfelelő helyekre, ha ez a hozzáállás változik.

„De hogyha nem elvárás az, hogy ha valaki téved, akkor bocsánatot kérjen, azt mondja, hogy ez nem volt igaz, és bocs, haladjunk, akkor csak a Fideszt fogjuk tudni lecserélni, de a törzsi gondolkodás nem” – így a Momentum elnöke. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.