Most már tényleg integet: lemondott a karlendítő ózdi polgármester

Belpol

Farkas Péter Barnabást botrányos fotók térítették el a politika fősodrától, azelőtt távozott posztjáról, hogy leválthatták volna

Távozik posztjáról Ózd alpolgármestere, a karlendítési botrányba belebukó jobbikos Farkas Péter Barnabás.

A döntésről Janiczák Dávid, a város szintén jobbikos vezetője számolt be csütörtökön Facebookon: mint emlékeztetett, a képviselő-testület ma tárgyalta volna a Farkas összeférhetetlenségéről szóló indítványt, az alpolgármester azonban még az ülés előtt benyújtotta lemondását, így a tárgyalás is okafogyottá vált.

Farkas Péter Barnabás ugyanakkor továbbra is önkormányzati képviselő marad.

A botrányt az ATV közlése robbantotta ki, mely szerint Farkas Péter Barnabás egy 2018-as lengyelországi, katowicei múzeumlátogatáson kart lendítve pózolt egy zsidóellenes feliratokkal kidekorált épülethomlokzat előtt.  

A politikus a Jobbik, a DK, az LMP, a Momentum és az MMM jelöltjeként indult, az előválasztáson Borsod-Abaúj-Zemplén megye 3-as számú választókerületében, ám a nehezen menthető fotó miatt a Momentum, az MSZP és az LMP is kihátrált mögüle.

Farkas előbb azzal indokolta a mozdulatot, hogy társainak integetett a képen, ám később újabb karlendítős kép került elő róla, ami hiteltelenné tette a magyarázatot. Ekkor már ő sem titkolta tettét, egy Facebook-bejegyzésben arra hivatkozott, hogy részeg volt az események időpontjában, és sajnálja, ami történt.

 Az ügy pikantériája, hogy Farkas elmozdítását az a Fidrus Péter független ózdi képviselő  kezdeményezte, akivel a jobbikos politikus még együtt szórakozott és fényképezkedett a katowicei múzeumban. A képek keletkezésekor még Fidrus volt Ózd alpolgármestere, és a Telex információi szerint ő egyenesen Hitlert imitálta a viccesnek szánt fotókon.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.