Dr. Pintér Gábor Sándor, a Szegedi Újszülött Életmentő Szolgálat Alapítvány ügyvezetője a Telexnek beszélt arról, hogy szervezetük nagyon nehéz pénzügyi helyzetben , már másfél éve a fejlesztési tartalékaikat élik fel, és ha mind elfogy, nem tudják, hogyan fognak tovább működni.
Annak ellenére azonban, hogy a koraszülöttek mentése állami feladat, a tevékenységet az Országos Mentőszolgálat alá rendelt alapítványok végzik. A koraszülött-mentők működése azért is nagyn fontos, mert az alapítvány viszi saját, speciális mentőautójával a kisbabákat éppen abba a kórházba, amelyben az adott– pl. szívsebészeti, vagy tüdőgyógyászati – problémára a legjobb ellátást kaphatja.
Az országben összesen kilenc ilyen mentőszolgálat működik, csak a szegedi mentőszolgálat a működésének bő 30 éve alatt majdnem 25 ezer koraszülött és újszülött életét mentette meg. Az alapítványok azonban most nagy bajban vannak, mert a száz kilométeren 15 litert is elfogyasztó mentőautókhoz az üzemanyagot jelenleg a magasabb, piaci áron vehetik csak meg. Ez pedig olyan többletkiadás, amelyet nem tudnak maguktól előteremteni, ezért a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány nemrég kis is adott egy felhívást, amelyben adományokat kérnek a tankolásra.
A működés biztosítását az is nehezíti, hogy egyre kevesebb szakember dolgozik a területen, és az öregedő jármű- és eszközkészletek cseréjére sincs elegendő forrás.