Míg a szolgáltatók szakemberhiánnyal küszködnek, a páciensek arra panaszkodnak, hogy a vizsgálati időpontot kérő telefonjaikat rendre nem fogadják az intézmények. Így továbbra sem jutnak el a szükséges vizsgálatokra, kezelésekre, írja a Népszava az egészségügy járvány utáni nehézkes újraindításáról.
Nagy András Csaba, a Zuglói Szakrendelő Intézetek igazgató főorvosa azzal magyarázta ezt a jelenséget, hogy a 65 év felettieket óvó utasítások miatt már a járvány elején „elvesztette” orvosainak csaknem felét, a szakdolgozóinak pedig mintegy harmadát. Az újraindítással sem lett jobb a helyzet, mert az orvosok harmada nem jött vissza, és a járvány hetei alatt fölhalmozódott ellátási restancia ledolgozására is hosszú hónapokra van szükség, írja a lap.
Hozzáteszik, a finanszírozási szabályok is nehezítik a betegfogadást: öt percnél kevesebb idő nem juthat egyetlen páciensre sem, különben nem fizeti ki a biztosító az ellátást.
A lap arról is beszámolt, hogy a szabályok szerint, ha egy betegnek 60 napnál hosszabb ideig kell várakoznia bármely ellátásra, akkor az intézménynek arra a beavatkozásra egy új várólistát kell nyitnia.
A járvány időszak lefújásakor az intézmények 98 ilyen új várólistát nyitottak meg főként
- hasi sebészeti beavatkozásokra,
- pajzsmirigy-,
- urológiai-,
- vagy fül-orr-gégészeti operációkra váróknak.