Nélkülük nem ELTE az ELTE

  • narancs.hu
  • 2013. február 26.

Belpol

„És most nem tudjuk, hogy mi lesz a szakkal, ki fogja gondozni. Nem tudjuk, hogy a témavezetőnkkel elkezdett kutatásokat hogyan fogjuk befejezni.” Élőlánc az egyetemi oktatókért. Video.

Élőlánccal tiltakoztak az ELTE BTK hallgatói tanáraik elküldése ellen ma délután.

A rendezvényen egy bölcsészlánytól hallottuk: „Horváth Iván a szakdolgozati témavezetőm. Első éves korom óta járok az önképző kör jellegű kutatószemináriumára, immáron negyedik éve. Iván konferenciákra visz bennünket, bevon a kutatómunkába. Ebben az évben kell felvételiznünk a reneszánsz mesterképzésre. Ez egy francia mintára épülő, itthon egyedülálló, interdiszciplináris MA-képzés. Péntekig kell leadni a jelentkezéseket. A szakot Horváth Iván akkreditáltatta, és ő az adminisztrátora. És most nem tudjuk, hogy mi lesz a szakkal, ki fogja gondozni. Nem tudjuk, hogy a vele elkezdett kutatásokat hogyan fogjuk befejezni.”

A reneszánsz mesterszak oktatói és partnerei nyílt levelet írtak a dékánnak, melyben kérik, hogy Horváth Ivánt ugyanolyan védelem illesse meg, mint az akadémikusokat, intézet- és tanszékvezetőket. „…(Horváth Ivánnak) ez az adminisztratív funkciója legalább olyan fontos, mint egy tanszékvezetői rang. A szak megmentése érdekében is Horváth Ivánt ki kellene emelni a kényszernyugdíjaztatás hatálya alól. Ha erre nem kerül sor, annak beláthatatlan következményei lesznek, felvett diákjaink talán nem tudják elvégezni a szakot. A kar érdekében kérjük, fontolja meg az intézkedést.”

Az élőláncról lásd videónkat:

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."