Nemzetstratégiai jelentőségűvé minősítették a fideszes médiabirodalom létrehozását

  • narancs.hu
  • 2018. december 5.

Belpol

A versenyhivatal és a médiatanács így nem vizsgálja az összefonódást.

Egy szerdán megjelent kormányhatározat nemzetstratégiai jelentőségű minősítést adott az új fideszes médiaholdingot megalapozó ügyleteknek - írja a hvg.hu.

Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt rendelet a közérdekkel indokolja a minősítést, melynek valós célja az lehet, hogy a Gazdasági Versenyhivatalnak és a Médiatanácsnak így nem kell vizsgálnia, hogy a holding korlátozza-e a versenyt vagy a média sokszínűségét.

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány többek között az Echo TV, a Magyar Idők és az Origo kiadóját, valamint az Opus Presst szerezte meg felajánlással. Az összesen több száz címet kiadó konglomerátum élére Liszkay Gábor került.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.