Puch László két éve megmentőként érkezett, most mégis átengedte a Fidesznek a Szabad Földet

Belpol

Jó pénzt kapott érte.

Puch László, az MSZP volt pénztárnoka a múlt héten eladta a Szabad Föld hetilapot a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mediaworksnek, ahonnan a lap rögtön be is került az új fideszes médiaholdingba.

Csütörtökön megjelenő nyomtatott kiadásunk részletesen foglalkozik az ügylet körülményeivel, és azzal, hogyan vehették rá Puchot a tranzakcióra. Alább részleteket közlünk a cikkből.

"Az 50 főt foglalkoztató Mezőgazda Kiadó árát nem hozták nyilvánosságra, de alighanem meghaladja az 1 milliárd forintot, ahogyan saját tőkéje és könyv szerinti eszközeinek értéke is. Ezt az 1 milliárdot 2017. januárban Puch cége, a Horizont tette a kiadóba, miután megvette a Socus nevű társaságtól, amelynek tulajdonosa a Puch üzleti köreihez tartozó Geoholding-csoportban tűnt fel. A geoholdingosok a 2000-es évek közepétől vitték az 1991-ben indított lapkiadót. A Mezőgazdát a 2012-es socusos kitérő után Puch 2016 végén vette át a Horizont révén.

(...)

Szabad Föld eladásának indoklása azonban ezzel együtt is suta, hiszen a hetilap jövedelmező vállalkozás: tavaly május végén Puchéknak 157 millió forint osztalékot fizetett. Mi több, a Vasárnapi Hírek megszüntetésével a helyzet csak javult, hiszen e hetilap veszteségeit rendszeresen a Szabad Föld bevételeiből fedezték. A VH és a Népszava fúzióját ugyan már korábban is tervezték, de a Szabad Föld eladásával Puch lényegében lefejezte baloldali médiaérdekeltségét. A volt pártpénztárnok két éve a három lap megmentőjeként érkezett, egyik kinyilvánított célja a Szabad Föld piacvezető hetilapos státuszának a megtartása volt."

Zsidai Péter teljes cikkét a Magyar Narancs 2018. december 6-i lapszámában olvashatják. Az újságra itt lehet előfizetni.

Magyar Narancs - Archívum részletes

A Magyar Narancs legfrissebb számának tartalmából.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.