Nyet adó: Orbán visszavonta

  • narancs.hu
  • 2014. október 31.

Belpol

Orbán Viktor ma reggel tragikomikus váratlansággal visszavonta a netadót.
false

 

Fotó: MTI

Népéhez intézett, szokás rádióbeszédében Magyarország miniszterelnöke ezekkel a szavakkal búcsúzott saját, rövid életű találmányától, az országos felháborodást és az egész világ szörnyülködését kiváltó netadótól: „A távközlési adó kiterjesztése ebben a formában nem vezethető be.”

Ugyanezzel a lélegzetvétellel Magyarország első embere csupán „adótechnikai módosításnak” nevezte a tüntetéssorozatot kiváltó tervezetet, és annak a meggyőződésének adott jól hallható (Kossuth rádió) hangot, hogy ha nem is így és nem is most, de a távközlési adót mindenképpen ki kell terjeszteni a netre is.

Ez bizony nemzeti konzultációt jelent, melyet a svájci pihenéséről hazánkba látogató politikus januárra prognosztizált.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.