Nyet adó: Orbán visszavonta

  • narancs.hu
  • 2014. október 31.

Belpol

Orbán Viktor ma reggel tragikomikus váratlansággal visszavonta a netadót.
false

 

Fotó: MTI

Népéhez intézett, szokás rádióbeszédében Magyarország miniszterelnöke ezekkel a szavakkal búcsúzott saját, rövid életű találmányától, az országos felháborodást és az egész világ szörnyülködését kiváltó netadótól: „A távközlési adó kiterjesztése ebben a formában nem vezethető be.”

Ugyanezzel a lélegzetvétellel Magyarország első embere csupán „adótechnikai módosításnak” nevezte a tüntetéssorozatot kiváltó tervezetet, és annak a meggyőződésének adott jól hallható (Kossuth rádió) hangot, hogy ha nem is így és nem is most, de a távközlési adót mindenképpen ki kell terjeszteni a netre is.

Ez bizony nemzeti konzultációt jelent, melyet a svájci pihenéséről hazánkba látogató politikus januárra prognosztizált.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.