Operett- és musicalszínész osztály indul az SZFE-n

  • MTI
  • 2021. február 14.

Belpol

Az osztály vezető tanára Kiss-B. Atilla lesz. 

Operett- és musicalszínész osztályt indít a megújult Színház és Filmművészeti Egyetemen a Budapesti Operettszínház. A képzés által lehetőség nyílik arra, hogy a Budapesti Operettszínház felső fokon képezzen műfajspecifikus előadóművész-utánpótlást – közölte a zenés színház vasárnap az MTI-vel.

Sajtótájékoztató a Budapesti Operettszínház új évadáró

 
Kiss-B. Atilla főigazgató a Budapesti Operettszínház következő évadáról tartott sajtótájékoztatón 2020. június 10-én. A színházban öt bemutató lesz a 2020/21-es évadban: a La Mancha lovagja, a Marica grófnő, A mosoly országa, a Nine/Kilenc és a Mata Hari című produkció
Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI
 

 Az osztály vezető tanára Kiss-B. Atilla Kossuth-, Liszt Ferenc- és Artisjus-díjas operaénekes, akadémikus, a Budapesti Operettszínház főigazgatója, a Magyar Állami Operaház örökös tagja. A jövő operett- és musicalszínészeinek képzésében a színház vezető művészei is részt vesznek, mások mellett Homonnay Zsolt, Honthy-díjas operett- és musicalszínész-rendező, Nádasi Veronika musicalszínész, valamint Földes Tamás Kaszás Attila-díjas színművész. A szak zenés színész specializációként került meghirdetésre.

A hvg.hu emlékeztet, hogy Kiss-B. Atillát a Budapesti Operettszínház igazgatójaként több egykori és jelenlegi operettszínházi munkatárs szexuális zaklatás és verbális bántalmazás eltussolásával vádolta meg korábban. 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.