Operett- és musicalszínész osztály indul az SZFE-n

  • MTI
  • 2021. február 14.

Belpol

Az osztály vezető tanára Kiss-B. Atilla lesz. 

Operett- és musicalszínész osztályt indít a megújult Színház és Filmművészeti Egyetemen a Budapesti Operettszínház. A képzés által lehetőség nyílik arra, hogy a Budapesti Operettszínház felső fokon képezzen műfajspecifikus előadóművész-utánpótlást – közölte a zenés színház vasárnap az MTI-vel.

Sajtótájékoztató a Budapesti Operettszínház új évadáró

 
Kiss-B. Atilla főigazgató a Budapesti Operettszínház következő évadáról tartott sajtótájékoztatón 2020. június 10-én. A színházban öt bemutató lesz a 2020/21-es évadban: a La Mancha lovagja, a Marica grófnő, A mosoly országa, a Nine/Kilenc és a Mata Hari című produkció
Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI
 

 Az osztály vezető tanára Kiss-B. Atilla Kossuth-, Liszt Ferenc- és Artisjus-díjas operaénekes, akadémikus, a Budapesti Operettszínház főigazgatója, a Magyar Állami Operaház örökös tagja. A jövő operett- és musicalszínészeinek képzésében a színház vezető művészei is részt vesznek, mások mellett Homonnay Zsolt, Honthy-díjas operett- és musicalszínész-rendező, Nádasi Veronika musicalszínész, valamint Földes Tamás Kaszás Attila-díjas színművész. A szak zenés színész specializációként került meghirdetésre.

A hvg.hu emlékeztet, hogy Kiss-B. Atillát a Budapesti Operettszínház igazgatójaként több egykori és jelenlegi operettszínházi munkatárs szexuális zaklatás és verbális bántalmazás eltussolásával vádolta meg korábban. 

 

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.