Orbán Balázs: túlpolitizált kérdés lett a gyermek és a család

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. szeptember 24.

Belpol

Persze nálunk nem, csak a nyugati társadalmakban. 

A magyar emberek szerint fontos a család és a gyermek, és ez nem témája a politikai csatározásoknak - mondta Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára a budapesti Demográfiai Csúcson pénteken.

Orbán Balázs közölte: kutatások szerint azok is elismerik e két fogalom fontosságát, akik nem támogatják a jelenlegi jobboldali kormányt. A nyugati társadalmakban - folytatta - ez túlpolitizált kérdés lett, a baloldal kilépett ebből a konszenzusból és nyíltan ellenzi ezeket az egyébként természetes elképzeléseket.

Azt Orbán sajnos nem fejtette ki, pontosan hogyan lehet "ellenezni" a családot és főleg a gyermeket, illetve az is homályban maradt, mit ért azon az államtitkár, hogy ezek "elképzelések."

Magyarországon egyébként olyannyira nem témája a család és a gyermek a politikai csatározásoknak, hogy a kormány nemrég népszavazást kezdeményezett annak érdekében, hogy a gyerekeket "megvédje" a "homoszexuális propagandától" és a nemváltó műtétekről.

A Demográfiai Csúcs panelbeszélgetésén Orbán Balázs arról is beszét, hogy a nyugati ideológiák szerint a túlnépesedésre a migráció a megoldás. Ez nagyon egyszerű válasz, de lehet-e egy társadalom stabil, ha a nyitott határok és a migráció mellett elkötelezett? - tette fel a kérdést az államtitkár.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.