Ötmilliárdos veszteségnél tart Csányi vágóhídja

  • narancs.hu
  • 2020. június 8.

Belpol

A mohácsi gigavágóhíd megnyitása óta veszteséges.

"Harmadik éve folyamatosan veszteséges Csányi Sándor mohácsi gigavágóhídja" - írja a 24.hu.

Az MCS Vágóhíd Zrt. 23,5 milliárdos költséggel épült, 2017-es elindítása óta pedig több, mint 10 milliárd forintnyi veszteséget termelt.

A tavalyi 5 milliárdos veszteség annak ellenére jött létre, hogy a cég bevételei je15 milliárddal nőttek az egy évvel korábbihoz képest: több mint 63 milliárd forint forgalmat könyvelt el. (Ebből 38 milliárd a belföldi és csaknek 25 milliárd a külföldi forgalomból adódott.)

Éder Tamás igazgatósági tag szerint  a veszteség oka az a rendkívüli piaci helyzet, amely az egész szektort sújtotta 2019-ben, és aminek a magyarországi vágóhidak egyértelmű vesztesei voltak. A Kínát sújtó sertéspestis miatt megnőtt az Európából érkező hús jelentősége, ez felvitte az árakat. Bár Magyarország nem exportálhatott, mert a vaddisznó-állományban megjelent a betegség, de a magyarországi sertésár is követte az uniós árnövekedést. Emmellett gyengült a forint is,volt olyan időszak, amikor közel 50 százalékkal kellett a hazai vágóhidaknak többet fizetniük az élőállatért, mint 2019 elején - írják.

Az árnövekedést vásárlói oldalról "csak" 30%-os növekedés követte, így a magyarországi vágóhidak hónapokon keresztül veszteséggel tudták csak értékesíteni az előállított húst - teszik hozzá.

 

Vágóhídba vitt milliárdok - Csányi Sándor terjeszkedése az élelmiszerszektorban

Az OTP-vezér összesen tízmilliárdos nagyságrendű részvényeladásának okaként agrárberuházási célokat jelölt meg. Sokan kétlik, hogy valóban erről van-e szó, holott a Csányi-féle agrárbirodalom ma a legnagyobb egybefüggő hazai mezőgazdasági és élelmiszer-ipari érdekeltség - ami számos politikai feszültség forrása. Az ország leggazdagabb emberének tartott Csányi Sándorról, az OTP Bank Nyrt.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.